YouSee satser stort med en ny tv-boks, der i disse dage sendes ud til de første kunder.
Men en fejl hos YouSee betyder, at mange brugere ikke kan bruge boksen til noget som helst.
Læs også: YouSee lancerer ny tv-boks - vil have dig til at betale 30 kroner ekstra om måneden
Når boksen tilsluttes og automatisk opdateres, mødes brugeren med en pop-up-besked med teksten: Serialnumber not found".
Flere tråde hos YouSees kundeforum og Facebookopslag omhandler allerede problemet.
Ringer man til YouSees kundeservice bekræftes det her også, at det er et problem for nogle - om end ikke alle - kunder med den nye boks.
"Cirka 175-200 kunder har været ramt af problemet, men det burde være løst igen. Vi beklager meget de problemer, de ramte har oplevet. Det burde jo ikke være sket," siger Jacob Mortensen, tv-direktør hos YouSee til Computerworld.
Fejlen ligger hos YouSee
Roden til problemet ligger ikke i boksen, men hos TDC/YouSee.
Ud over den fysiske tv-boks ligger der ogå en lang række services hos YouSee, som skal fungere på kryds og tværs.
Og problemet findes i det, system, der skal give boksene tilladelser til diverse services.
Dette system fungerede ikke optimalt, og derfor blev nogle brugere bremset med beskeden om manglende serienummer.
"Samtidig er vi i øjeblikket ved at migrere et kundesystem med et andet, som gav problemer med at rette fejlen. Det skulle dog være rettet nu, og de 175-200 kunder burde ikke fortsat opleve problemer. Der skulle heller ikke være flere, som bliver ramt af beskeden," siger Jacob Mortensen.
Læs også: Derfor kan denne sorte boks rumme fremtiden for YouSee