Apple er tavs som graven om den såkaldte "fejl 53", der betyder, at folk får spærret deres iPhones, hvis fingeraftrykslæseren udskiftes.
Tidligere har Apple dog oplyst til den britiske avis The Guardian, at der er tale om en sikkerhedsfunktion, der skal sikre brugerne mod misbrug af fingeraftrykssensoren og i sidste ende betalingsløsningen, Apple Pay, der gør brug af fingeraftrykssensoren.
Computerworld ville dog gerne have svar på en række yderligere spørgsmål, men trods gentagne henvendelser er meldingen fra Apples danske pr-bureau klar:
"Apple har ingen yderligere kommentarer."
Vil Apple erstatte?
Det danske Forbrugerråd mener, at Apple bør låse brugernes telefoner op eller erstatte dem.
Computerworld har derfor ønsket at få svar på om Apple ønsker at efterleve dette krav.
Men Apple har ikke ønsket at svare på dette spørgsmål,
ligesom den californiske virksomhed heller ikke har ønsket at svare på, om virksomheden i fremtiden vil advare brugerne om konsekvenserne ved at udskifte fingeraftrykssensoren.
Sidstnævne ønske er blandt andet blevet udtrykt af Computerworld-læseren Jørgen Bundgaard, der oplevede, at få en iPhone spærret med "fejl 53" .
"Jeg mener, at Apple bør orientere kunderne om det, når de køber enheden. Alt andet er urimeligt. Specielt med tanke på, at det er et stykke elektronik til mere end 6.000 kroner, som pludselig bliver ubrugeligt," sagde han for nylig til Computerworld.
Afslutningsvis har Computerworld også spurgt Apple om, hvorfor det er nødvendigt at spærre hele telefonen, når fingeraftrykssensoren udskiftes.
Kunne Apple ikke blot nøjes med at afbryde kontakten til fingeraftryksskanneren og eventuelt Apple Pay-funktionaliteten?
Heller ikke dette spørgsmål har Apple ønsket at besvare.
Forbrugerrådet: Apple skal erstatte din iPhone, hvis den er blevet tvangslukket med 'fejl 53'
Jørgen skiftede skærmen i sin søns iPhone - og nu er den død: "Det er en svinestreg"