Computerworld mener: Jeg kan ikke synge.
Jeg er så fuldstændig blottet for rytmesans, at selv de mest spæde forsøg på dans minder om et fatalt krampeanfald. Det er så galt, at hvis jeg insisterede på at indtage dansegulvet, ville velmenende fremmede lægge mig i NATO-stilling inden for få sekunder.
Men selv om mine mangler betød, at jeg tilbragte min ungdom med at headbange ude af takt, så er det ikke mig. du skal have medlidenhed med.
For der findes nogen, som har det meget være. Nogen, som er så tonedøve, at de og deres partnere er dømt til at danse lancier til lyden af Metallica.
Hvis du var i tvivl, er det selvfølgelig de ulykkelige relationer mellem politikere og teknologi, jeg hentyder til.
De er så meget ude af takt, at politikerne vil lade markedet drive udrulningen af hurtigere internet til danskerne.
Det vil de på trods af, at den frie og lige konkurrence, som er forudsætningen, er fundamentalt skævvredet af den privatisering, som efterlod TDC med reel vetoret over store dele af nationens infrastruktur.
Her skal man ikke blande sig.
Fuldt blus på teknologi til borgerovervågning
Kommer det til privatlivet, er tonen en anden.
Her skal teknologiens muligheder for minutiøs granskning af din og min færden udnyttes til fulde.
Derfor oplever vi, at drømmen om masseovervågning af befolkningens færden på internettet - den såkaldte sessionslogning - igen og igen dukker op på justitsministerens skrivebord.
På trods af politiets manglende dokumentation for effekten af det voldsomme overgreb på privatlivets fred - og med en stærkt manglende lyst til at fremlægge konsekvenser, beregninger eller argumenter.
Er teknologien en ven, når den digitale dyne skal løftes, er der tilsyneladende kun et skuldertræk til overs for teknologiens muligheder for at redde liv og førlighed.
Det er derfor, skiftende skatteministre igennem længere tid har ignoreret Trafik- og Byggestyrelsens løbende indstillinger om at afgiftsfritage nyt - og ofte teknologibaseret - sikkerhedsudstyr i biler.
Således betaler du ikke fuld afgift af ABS-bremser eller airbags, mens du betaler den fulde høje danske registreringsafgift af nødbremsesystemer og overvågning af blinde vinkler.
Resultatet af detailreguleringen af hver eneste specifik innovation? At den årelange reaktionstid betyder, at der stort set ikke sælges biler med avancerede sikkerhedsløsninger i Danmark.
Det er kort sagt på høje tid, at flere politikere, som vil anvende teknologiens muligheder, forsøger at ramme tonen rent.
Det amerikanske magasin The Verge havde en rammende overskrift forleden: "The future is here, some assembly required".
De har ret. Fremtiden er her. Den er bare ikke integreret, pæn, færdigbagt eller noget, man kan lukke øjnene for, når der tales bredbånd - for så at omfavne den uden omtanke og historik, når det handler om overvågning.
Læs også: Derfor rammer Søren Pinds sessionslogning kun lovlydige borgere og dovne kriminelle