Selv om Apple klapper i som en østers, når snakken falder på markedsandele og salgstal, så er der tydelige indikationer på at firmaets smarte ur, klarer sig rigtig godt i forhold til konkurrenterne.
I andet kvartal i 2015 opgjorde analysehuset Strategy Analytics, at Apple sad på 75 procent af det globale marked for smarte ure.
Nu er der så kommet nye oplysninger om, at Apple stadig står stærkt i konkurrencen.
Det skriver Tek.no.
Denne gang er det markedsanalyseselskabet Juniper, der har regnet på antallet af enheder.
Tallene er knap så gode som sidst, men Apple Watch sidder ifølge firmaet på over halvdelen af det globale smartur-marked eller nærmere bestemt 52 procent. Herefter kommer de andre producenter som eksempelvis LG og Samsung.
Selskabet konkluderer også, at økosystemet for smarte ure er i voldsom vækst, men at markedet - med undtagelse af Apple Watch - hovedsageligt drives af de billige modeller fordi, der endnu ikke er brugsområder, der virkelig skriger på et smart ur.
Samtidig med, at Apples nuværende ur tilsyneladende gør det godt, så ser det også ud til, at der er en ny udgave på vej.
Nyt fra rygtebørsen
Det er blandt andet websiden MacRumors, som skriver, at produktionen af Apple Watch 2 skal skydes i gang i slutningen af denne måned.
Oplysningerne stammer fra kinesiske medier, og de er ikke officielt bekræftet af Apple selv.
Derfor er oplysninger om den næste udgave da også lidt sparsom, men det skal angiveligt have en smallere urkasse, Facetime-kamera og opgraderet WiFi-funktion.
Ligeledes synger en fugl om et tyndere OLED-skærmpanel, der skal give plads til et større batteri og bedre synlighed på skærmen.
Læs også:
Apples fantastiske fidus: Hvorfor kan rivalerne ikke gøre det samme?
Borer, skærer og tæver løs på Apple Watch: Hvor holdbart er det egentligt? Få svaret her
Her er argumenterne: Derfor kan Apple Watch både hitte og floppe