'Black Friday' er efterhånden ved at blive en fast del af tilbudskalenderen.
Igen i år vil en lang række butikker forsøge at lokke med store rabatter på eftertragtede varer, og elektronik-kæderne er også med.
På hjemmesiderne lokkes der allerede med besparelser på mere end 50 procent, og dette skulle egentlig være en historie om de vildeste it-tilbud til 'Black Friday,' men det har vist sig at være nemmere sagt end gjort at få fat i de gode tilbud.
Læs også: Fortæl os, hvad du er interesseret i på Black friday
Ingen ved, hvad de skal sælge
Ingen vil nemlig underbydes af konkurrenterne.
Så efter en halv dags rundringning til pressefolk og salgschefer, hvor de, som faktisk svarede, alle holdt sig til spændende variationer over temaet "Vi vil ikke fortælle dig noget konkret, men det bliver vildt godt," stod det klart, at de fleste slet ikke ved, hvad der kommer på tilbud på 'Black Friday'.
Hos Proshop.dk er det kun en lille lukket kreds af marketingmedarbejdere og indkøbere, som ved, hvilke tilbud netbutikken åbner ballet med natten mellem torsdag og fredag.
"For at undgå, at der bliver snakket for meget, har vi besluttet at holde det i en lille gruppe. Det er nogle indkøbere og så os i marketing, der ved, hvilke tilbud vi kommer med," forklarer marketingschef Mikael Kolding.
Det kan virke som en lidt overforsigtig tilgang, men sammenlignet med konkurrenten Komplett.dk, er der nærmest tale om lemfældig omgang med statshemmeligheder.
"De eneste, som ved hvilke tilbud, vi kommer med på fredag, er de enkelte indkøbere, og de ved kun, hvilke tilbud de selv har købt til deres vareområde," lyder det fra brand og media manager hos Komplett, Morten Beutelmann.
Lige nu er der altså ikke en eneste medarbejder hos Komplett.dk, som kender alle tilbud. Det ændrer sig på torsdag.
"Torsdag formiddag er der én mand i hele virksomheden, som kender alle vores tilbud, og det er ham, som lægger dem op i systemet. Sidst på dagen er tilbuddene oversat til vores tre skandinaviske netbutikker, og så kender de to oversættere også alle vores tilbud."
Logisk set må lagermedarbejderne kunne komme med et kvalificeret bud på, hvad der kommer på udsalg, når hylderne pludselig bugner, men det er der også tænkt på.
Hos Proshop.dk kommer varerne ind som en del af den generelle polstring af varelageret til julehandelen, og på Komplett.dks lager er det endnu mere umuligt for nogen at lure sig frem til black friday tilbuddene.
"Vi bestiller jo varer hjem for op til tre måneder af gangen, så i varemodtagelsen ligner det jo bare et almindeligt indkøb, og selve vores lager er robotiseret," fortæller Morten Beutelmann.
Så hvis du vil vide, hvad der kommer af tilbud, må du pænt vente oppe ved din computer natten mellem torsdag og fredag. De fleste netbutikker lægger nemlig hårdt ud allerede ved midnat.
Læs også: Danske net-butikker i knæ på grund af Black Friday - Danskerne vælter ind