Lige nu er den mest hotte julegave-trend et Apple Watch.
På en sjetteplads dukker danske Lego op med en pakke Star Wars-klodser.
Tidligere har det ikke været en let opgave at finde den helt rigtige julegave.
Men nu er der hjælp at hente i teknologien, og du kan ligefrem bruge supercomputer-regnekraft og dataanalyse i dit julegavevalg.
Google, Facebook, Twitter og Amazon ved nemlig mere om dig og dine kære, end du måske tror.
Når disse data så knuses af IBM's supercomputer Watson, giver det ifølge den blå virksomhed den ultimative ønskeliste.
Det startede med Jeopardy
Efter Watson for længst har demonstreret sine færdigheder i at slå mennesket på viden i tv-quizzen Jeopardy, er teknologien så sat til at regne på andre opgaver så som eksempelvis sygdomsberegninger.
Nu anvendes Watsons regnefærdigheder til tre nye sky-tjenester, der hedder: Watson Discovery Advisor, Watson Analytics og Watson Explorer.
Formålet er at knuse store mængder data og analysere resultaterne.
Disse tre produkter har IBM set sig så varme på, at firmaet har gjort dem til fundamentet for en ny forretning med en stab på godt 2.000 personer samt en pengeindsprøjtning på mere end syv milliarder kroner.
Målsætningen er en indtjening på dataanalyser på 10 milliarder om året inden for de næste 10 år.
Hverken sorte sokker eller undertøj
Og nu kan du så selv udnytte data-analysen fra Watson til at finde frem til den helt perfekte julegave.
Computeren gennemsøger i følge IBM mere en 10 millioner samtaler på de sociale medier fra mere end 10.000 forskellige kilder.
Disse data tygges igennem for herefter at samle dem på en liste over det mest omtalte og populære gaveønsker.
Og der dukker hverken sorte sokker, slips eller sexet undertøj (i den forkerte størrelse) op på listen, hvilket mange sikkert er glade for.
Til gengæld er elektronikprodukterne nok voldsomt overrepræsenteret.
Sorteringen er således noget grovkornet, da supercomputeren ikke tager stilling til aldersgrupper, ligesom den ikke er specielt produktspecifik. Men der er vel alligevel interessant at se tendenserne i julehandlen i realtid.
Du kan hente en app, hvis du vil følge med på din telefon, se live-tendenserne her eller følge med i realtidsdata fra den amerikanske retail-branche her.
Du kan også se IBM's udlægning af gavejagt i 2015 i videoen herunder.
Læs mere om big data her:
Prisvindere har en vild idé: Scanner i dit øre skal aflæse dit humør - sådan fungerer teknologien
Sådan skal it-systemer hos SAS toptune din rejseglæde i fremtiden