Apple-kæden Humac skal nu samarbejde med med det amerikanske it-firma Ingram Micro om reparationer og service på Apple-produkter.
Det nye samarbejde er kommet i stand, efter at Apple har fyret en stribe autoriserede service- og reparationsværksteder.
Det kan du læse mere om her: Apple opsiger næsten alle sine danske service-værksteder - kun tre værksteder i Danmark fremover.
Sammen vil de to firmaer opbygge "et udvidet service setup gennem Humac-butikkerne", hvor en del af serviceopgaverne vil blive løst af Ingram Micro. Men ifølge Humacs direktør, Michael Bech, vil samarbejdet også give mere arbejde til Humacs serviceværksteder.
"Vi forventer, at volumen på vores reparationer kommer til at stige, når Apple indleder sin nye servicestrategi, og derfor har vi allerede ansat flere teknikere til vores fire serviceværkssteder," siger Michael Bech.
Han understreger samtidig, at Humac ikke er ramt af Apples nedskæringer i antallet af autoriserede servicepartnere, som Computerworld tidligere har fortalt om.
"Og Humac har stadig status som autoriseret Apple-værksted," lyder det fra Humac-direktøren.
"Vi fortsætter som serviceprovider for Apple, og fordi Apple har reduceret antallet af serviceprovidere, har vi allieret os med Ingram Micro, så vi har kapacitet til at servicere kunderne," siger han.
Med Ingram Micro i baghånden vil det betyde, at Humac gennem sine 20 butikker rundt om i landet nu også vil tilbyde udskiftning af smadrede glas og skærme på iPhones.
Computerworld har forgæves forsøgt at indhente en kommentar fra Apple og Ingram Micro.
Apple indenfor den seneste måned opsagt sine aftaler med 10-20 certificerede Apple-værksteder, som indtil nu har udført reparationer og service til både private og offentlige kunder og detailhandelskæder.
De opsagte kontrakter udløber til marts næste år.
Læs også:
Apple opsiger næsten alle sine danske service-værksteder - kun tre værksteder i Danmark fremover
Røde tal hos Humac: Så svært er det at tjene penge på Apples produkter