Sidste uges halvårsregnskab fra TDC viste, at TDC ser ud til at have stoppet kundeflugten på mobilsiden, men samtidig også kæmper en hård kamp på andre områder.
Det er ikke mindst erhvervsmarkedet, der volder TDC store problemer - ifølge TDC primært fordi erhvervsmarkedet i Danmark præget af stærk fokus på pris både hvad angår mobil- og fastnetløsninger.
Omsætningen i TDC Erhverv faldt i første halvår med 7,7 procent til lige knap tre milliarder kroner, mens EBITDA (indtjening før skat, renter og afskrivninger) faldt med hele 17,2 procent.
Læs også: TDC-topchef Carsten Dilling: Sådan stoppede vi mobilkundernes frafald
Administrerende direktør i TDC, Carsten Dilling, har ingen forhåbninger om, at pris-konkurrencen på erhvervsmarkedet klinger af lige foreløbig, men har til gengæld et bud på, hvordan TDC kan gøre sig mere attraktiv blandt virksomhederne og de offentlige institutioner.
"Det er helt klart, at vores hovedudfordring er et enormt prispres på samtlige hovedprodukter og teleydelser," siger han til Computerworld.
"Det gør så også, at vi bygger vores forretning mere og mere op omkring systemintegration-ydelser og især vores nye sikkerhedsinitiativ, som er rigtig lovende," forklarer han med henvisning til, at TDC har oprettet en afdeling for it-sikkerhed.
"Der er virkelig behov for it-sikkerhed overalt i Danmark, og det bliver et kæmpe forretningsområde for os."
"Det hænger rigtig godt sammen med teleydelserne - så det er en af de store reparations-skruer."
Alle vil tjene penge på it-sikkerhed
TDC er dog langt fra ene om at have spottet, at der er penge i markedet for it-sikkerhed i disse år.
Fra store, traditionelle it-selskaber som IBM og KMD til klassiske sikkerhedsfirmaer som Symantec og Check-Point og over til rådgivningsfirmaer som Deloitte, PWC og Ernst & Young - alle forsøger i disse år at tjene penge på at levere totalløsninger inden for it-sikkerhed til virksomheder og offentlige institutioner.
Læs også: Stor mangel på it-sikkerhedsfolk: Så svært er det at finde de rette
Hvis I satser på it-sikkerhed over en bred kam, ryger I jo i konkurrence med nogle lidt andre spillere, end I er vant til?
"Jo, men vi har allerede en pæn markedsandel i Danmark via vores NetDesign-forretning, og det skalerer vi på," lyder det fra Carsten Dilling.
"Vi har gode muligheder for både at være et stærkt brand og en hovedaktør i det marked med den synergi, der er over imod kommunikation- og teleforretningen. Vores ambitionsniveau er rigtig stort."
Læs også:
TDC-topchef Carsten Dilling: Sådan stoppede vi mobilkundernes frafald