"TDC Play har nu i mere end tre måneder haft en fejl, som gør, at man ikke længere kan downloade musik til din pc og afspille den offline."
Sådan lyder det fra en TDC Play-bruger, der har sendt en mail til Computerworld, og han er ikke alene med sit problem.
I TDC's eget forum beretter mange Play-brugere om, at det ikke er muligt at afspille de hentede musikfiler i Windows Media Player.
Og den fejl er opstået i forbindelse med, at der er skiftet platform for Play-tjenesten, fortæller telefirmaet nu.
"Det er korrekt, at der har været et problem i forbindelse med verificeringen af Play-brugeren, når brugeren skulle afspille en downloadet musikfil i Windows Media Player," fortæller Povl D. Rasmussen, der er kommunikationsrådgiver i TDC.
Og han uddyber:
"Fejlen bestod i, at Play-tjenesten var blevet flyttet over på en ny platform, men selve verificeringsprocessen pegede fortsat over på den gamle platform. Dermed opstod der en fejl i forbindelse med verificeringen af brugeren."
Telegiganten har altså glemt at pege brugerens musik til den rette server.
En læser fortæller til Computerworld, at det har stået på i tre måneder. Er det korrekt?
"Det stod på i en længere periode, men jeg har ikke den eksakte dato her på stående fod."
TDC fortæller dog nu, at pegepinden er blevet flyttet i den rigtige retning.
"Fejlen er blevet rettet i sidste uge," lyder det fra Povl D. Rasmussen.
Så nu forsikrer TDC, at der ikke er problemer mad at afspille den downloadede musik i Windows Media Player.
Læs også:
Carstens Dillings trepunktsplan: Nu skal kundeflugt fra TDC stoppes