Ambitionerne fejler ikke noget i det svenske CRM-hus Lundalogik, som torsdag slog dørene for et spritnyt salgskontor i Ørestaden ved København.
Med en årlig omsætning på cirka 100 millioner kroner er Lundalogik i forvejen veletableret i Sverige, Norge og Finland.
Selskabet nærmer sig sit 25 års jubilæum og har i dag 135 medarbejdere. Men nu skal det danske marked for alvor på landkortet, fortæller koncerndirektør Lars Andersson.
"Med et dansk kontor og danske kolleger kommer vi op på et helt nyt niveau. Vi har længe arbejdet med danske kunder, men nu er det blevet aktuelt for os at investere i en egentlig lokal tilstedeværelse," siger Lars Andersson, der udpeger Microsoft og Salesforce, som Lundalogiks største konkurrenter .
Omsætning skal fordobles årligt
Frem til 2018 er målsætningen at sætte et betydeligt aftryk på det danske CRM-marked og hvert år at fordoble den danske omsætning fra de nuværende kun omkring en million kroner, som er fordelt på 45 kunder, fortæller Lars Andersson.
Han regner med at skulle ansætte mellem fire og otte sælgere og konsulenter på det nye danske kontor, som i første omgang især vil fokusere på at få større virksomheder ind i kundeporteføljen.
"Dansk virksomhedskultur adskiller sig væsentligt fra resten af Norden. Især svenskerne har en industriel arv, hvor man ofte tænker langsigtet, på godt og ondt. Danskerne er købmænd, der tænker og handler hurtigt. Med et dansk kontor kan vi helt og holdent arbejde ud fra den kultur og de forudsætninger, der findes her," lyder det fra direktøren.
Lundalogik sælger et egetudviklet CRM-system, og selskabet fokuserer ifølge direktøren især på kunder indenfor eksempelvis ejedomsadministration, energi , konsulentvirksomheder, salg og marketing.
Ligesom i resten af sin forretning vil Lundalogik i Danmark sælge sine løsninger direkte til slutkunder. Den salgsmodel giver ifølge Lars Andersson bedre kvalitet og hurtigere levering end hos konkurrenterne.
Læs også: