Artikel top billede

Svensk CRM-selskab rykker ind på dansk marked: Dansk omsætning skal fordobles årligt

Nu skal der for alvor kapres danske kunder, lyder det fra det skånske it-firma Lundalogik, der åbner dansk salgskontor i Ørestaden.

Ambitionerne fejler ikke noget i det svenske CRM-hus Lundalogik, som torsdag slog dørene for et spritnyt salgskontor i Ørestaden ved København.

Med en årlig omsætning på cirka 100 millioner kroner er Lundalogik i forvejen veletableret i Sverige, Norge og Finland.

Selskabet nærmer sig sit 25 års jubilæum og har i dag 135 medarbejdere. Men nu skal det danske marked for alvor på landkortet, fortæller koncerndirektør Lars Andersson.

"Med et dansk kontor og danske kolleger kommer vi op på et helt nyt niveau. Vi har længe arbejdet med danske kunder, men nu er det blevet aktuelt for os at investere i en egentlig lokal tilstedeværelse," siger Lars Andersson, der udpeger Microsoft og Salesforce, som Lundalogiks største konkurrenter .

Omsætning skal fordobles årligt

Frem til 2018 er målsætningen at sætte et betydeligt aftryk på det danske CRM-marked og hvert år at fordoble den danske omsætning fra de nuværende kun omkring en million kroner, som er fordelt på 45 kunder, fortæller Lars Andersson.

Han regner med at skulle ansætte mellem fire og otte sælgere og konsulenter på det nye danske kontor, som i første omgang især vil fokusere på at få større virksomheder ind i kundeporteføljen.

"Dansk virksomhedskultur adskiller sig væsentligt fra resten af Norden. Især svenskerne har en industriel arv, hvor man ofte tænker langsigtet, på godt og ondt. Danskerne er købmænd, der tænker og handler hurtigt. Med et dansk kontor kan vi helt og holdent arbejde ud fra den kultur og de forudsætninger, der findes her," lyder det fra direktøren.

Lundalogik sælger et egetudviklet CRM-system, og selskabet fokuserer ifølge direktøren især på kunder indenfor eksempelvis ejedomsadministration, energi , konsulentvirksomheder, salg og marketing.

Ligesom i resten af sin forretning vil Lundalogik i Danmark sælge sine løsninger direkte til slutkunder. Den salgsmodel giver ifølge Lars Andersson bedre kvalitet og hurtigere levering end hos konkurrenterne.

Læs også:

Danske CRM-projekter ender i fiasko: Derfor går det galt

Damgaard-veteraner vil udfordre Microsoft




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere


Vejen til skyen

Få indsigt i, hvordan overgangen til en samlet cloud-platform har styrket virksomhedens agilitet, fjernet datasiloer og leveret realtidsdata for bedre beslutningstagning.

04. december 2024 | Læs mere


Compliance og strategisk it-sikkerhed efter DORA

Finansielle koncerner har i snit 85 sikkerhedsløsninger i drift – men er i snit op til 100 dage om at opdage et igangværende cyberangreb. Ydermere viser øvelser, at det typisk tager 4-6 uger at rense og genetablere sikker drift af centrale systemer efter et stort angreb. Fokus for dagen vil derfor være på henholdsvis governance samt om, hvordan du som it-leder i den finansielle sektor skal kunne håndtere fremtidens cybertrusler og arbejde effektivt med sikkerhed på et strategisk niveau.

05. december 2024 | Læs mere