Artikel top billede

Microsoft går nu benhårdt efter Salesforce-kunder

Microsofts position på det globale CRM-marked bliver truet af det evigt voksende Salesforce.com. Med en ny kampagne, der matcher Salesforce' priser slår Microsoft nu igen mod konkurrenten.

Microsoft åbner nu for en ny kampagne, der skal lokke flere kunder til at bruge deres cloud-løsning inden for CRM. Tilbuddet omfatter Microsofts Dynamics CRM Proffesionel (online), deres Power BI-software og Office 365 som indeholder Lync, Yammer, Word, Excel, Powerpoint, Onenote og Publisher.

I Danmark bliver prisen omkring de 393 kroner per bruger, hvilket matcher meget godt med samme prisleje, som konkurrenten Salesforce.com sælger deres Professional CRM Edition til. Den kommer dog uden en Office-suite eller BI-software.

"Tilbuddet kører allerede igennem vores partnere og frem til nytårsdag, 2014. Hvis du allerede har en Office 365-aftale, kan du opgradere til det nye tilbud til en nedsat pris, forklarer den danske Dynamics direktør hos Microsoft, René Ebbesen til Computerworld.

"Prisen er ikke alene afgørende, når en virksomhed skal vælge CRM-løsning, men vores kampagne her skal være med til at vise flere virksomheder, at vi mener, at vi kan tilbyde den bedste løsning, hvor det hele arbejder sammen, " tilføjer René Ebbesen.

Angreb mod Salesforce.com
Microsofts tilbud, som er rettet ud på alle markeder på det globale marked, kommer kun få dage før, at Salesforce.com holder deres Dreamforce-konference. Og det er uden tvivl et forsøg på at fange folk, som står og overvejer at bruge Salesforce.com's CRM-tjeneste, som fungerer fuldstændig i skyen. Salesforce.com oplevede sidste år en global vækst på 30 procent alene i 2013 - og bliver ved med at vokse.

Microsoft oplevede også en markant stigning med deres CRM-systemer på 22,8 procent globalt ifølge Gartner, men derfor skader en smule konkurrence aldrig.

"Set fra en konkurrencemæssig vinkel, så er det her et signal til, at Microsoft er blevet skrappere - mere fast bestemte på markedet. Står du og overvejer at skifte CRM-system inden for de næste 12 måneder, så skal du tale med os, " udtaler Fred Studer, General Manager for Dynamics Marketing på globalt niveau til IDG News Service.

Danmark er Microsoft-land
Salesforce.com har med deres 100 procent cloud-løsning sigtet mod skyerne og ramt stjernerne. I hvert er det en virksomhed, som gentagne gange bliver ved med at overraske med en vild vækst.

Herhjemme er der dog knap så meget pessimisme. Microsoft har altid haft en god forbindelse til de danske kunder, som længe har brugt løsningerne fra Microsoft, helt tilbage til dengang, hvor det i stedet hed Navision Damgaard.

"Vi ser en vækst på alle vores produktlinjer, men der skal stadig siges, at der flere stærke konkurrenter - deriblandt Salesforce - som vi nikker anerkendende til. De har opbygget en stærk forretning, men vi fokuserer selvfølgelig på vores løsning i samarbejde med vores kunder, så vi kan give dem det bedste produkt, " siger René Ebbesen.

Læs også:

CRM-kæmpen Salesforce lægger an til nye angreb




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere


Vejen til skyen

Få indsigt i, hvordan overgangen til en samlet cloud-platform har styrket virksomhedens agilitet, fjernet datasiloer og leveret realtidsdata for bedre beslutningstagning.

04. december 2024 | Læs mere


Compliance og strategisk it-sikkerhed efter DORA

Finansielle koncerner har i snit 85 sikkerhedsløsninger i drift – men er i snit op til 100 dage om at opdage et igangværende cyberangreb. Ydermere viser øvelser, at det typisk tager 4-6 uger at rense og genetablere sikker drift af centrale systemer efter et stort angreb. Fokus for dagen vil derfor være på henholdsvis governance samt om, hvordan du som it-leder i den finansielle sektor skal kunne håndtere fremtidens cybertrusler og arbejde effektivt med sikkerhed på et strategisk niveau.

05. december 2024 | Læs mere