Det efterhånden meget udbredte Salesforce-værktøj Salesforce1 får nu et nyt dashboard og nye rapporteringsværktøjer.
Det skriver vores kolleger på det amerikanske CIO.com.
Den mobil-orienterede løsning fra CRM-selskabet har hidtil primært givet kunderne mulighed for at se almindelige rapporter og dashboards, men nu øges mulighederne for at dykke længere ned i data og for at opdatere informationer på farten.
Todd Enders, senior director, hos Salesforce.com, forklarer til CIO.com, at kunderne i dag ikke ønsker at træffe beslutninger for forretningen, før de har tjekket de relevante data- og det sker i høj grad fra de mobile enheder.
Salesforce.com kommer i samme anledning med nye API'er (application programming interfaces), der gør det muligt at oprette nye rapporter, der kan indlejres i en hvilken som helst applikation fra Salesforce eller andre virksomheder.
En anden konkret ny funktion er, at man kan dele snapshots af dashboards via selskabets Chatter-samarbejdsværktøj.
Derfor er lanceringerne vigtige
Salesforce er verdens største CRM-virksomhed. Virksomheden blev stiftet i 1999 og har i dag 9.800 ansatte. Omsætningen i det seneste årsregnskab lød på omkring 17 milliarder kroner.
De nye funktioner og muligheder kan give Salesforce yderligere medvind, hvis man skal tro en analytiker.
"Jeg tror, at muligheden for at dykke dybere ned er den vigtigste for mig, fordi den giver brugerne mulighed for endnu mere detaljeret information, end de kunne få fra en opsummerende rapport," siger analytiker Denis Pombriant fra Beagle Research til CIO.com.
"Historien om API and integration er også vigtig, fordi Salesforce1 som platform er noget, virksomhederne vil fortsætte med at udnytte til nye applikationer."
"Adgangen til denne information til de nye apps er kritisk for applikationerne og for Salesforce1's succes," siger CRM-analytikeren desuden.
Læs også:
Sådan vil Salesforce.com tromle videre: Har en plan
Her er planen med Microsoft & Salesforce - derfor går de sammen