Telmores seneste udspil, Telmore Play, kan blive den gnist, der får en slumrende mobilkrig til at bryde ud i lys lue.
Sådan lyder vurderingen fra Morten Imsgard, senioranalytiker i Sydbank, i Jyllands-Posten.
På tre uger har det TDC-ejede Telmore har haft held til at få flere end 10.000 nye kunder til Telmore Play, skriver avisen.
"Det viser bare, at TDC og Telmore et eller andet sted har ramt et hul i markedet ved at flytte mobilkundernes fokus væk fra prisen og over på indholdet," siger Morten Imsgard.
Mens flere års mobilkrig har haft fokus på prisen, går Telmore nye veje ved at kræve 249 kr. om måneden for abonnementsløsningen Telmore Play.
Til gengæld inkluderer abonnementet både tele og data - og ikke mindst en bred vifte af indholdstjenester med bl.a. aviser, magasiner og bøger samt fri brug af streamingtjenesterne TV 2 Play og HBO Nordic.
"Vi kan se, at kunderne i stor stil tager alle tjenester i brug," siger Telmore-direktør Rasmus Busk til avisen. Han erkender, at han er overrasket over den store tilstrømning.
Selv om udspillet foreløbig synes at give konkurrenterne hovedpine, samtidig med at Telmore har haft held til at hæve prisen efter flere års konstant prisfald på mobilmarkedet, er der stor fare for, at Telmore bliver ramt af udspillet som en boomerang i mobilkrigen, lyder vurderingen.
"Fortsætter Telmores succes, risikerer man, at konkurrenterne går i panik og kører løs med nye prisfald simpelthen i afmagt over, at man her og nu ikke kan tilbyde tilsvarende indholdsløsninger," siger Morten Imsgard til Jyllands-Posten.
Læs også:
TDC i storoffensiv: Vil kapre mobil-kunder med disse tjenester