Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

TDC trækker 50 stillinger hjem fra Atea i Baltikum

50 stillinger, der udgør it-helpdisken hos it-giganten TDC, trækkes hjem til TDC. Tidligere var de placeret i Baltikum via Atea.

Uro og kritik har præget beslutningen hos TDC om at oprette et call-center i Nordtyskland.

Men koncerndirektør Jens Aaløse fra TDC afviser, at selskabet vil outsource for outsourcingens skyld.

"Hele vores it-helpdesk, som frem til februar 2014 lå i Baltikum via en ekstern partner, insourcer vi nu," fortæller han til Computerworld.

Det drejer sig om cirka 50 stillinger, som tidligere lå hos Atea. 

"Så nu er det TDC-kollegaer, der har vores it-helpdesk-funktion," forklarer direktøren.

Større plan

Pointen hos Jenes Aaløse er den enkle, at koncernen handler efter sund fornuft.

"Her har vi været inde at vurdere, at vi kan få en højere kvalitet til en bedre pris ved selv at gøre det," siger han.

Og hele øvelsen med at gennemgå TDC's forretninger med henblik på en bedre organisering, bliver netop styret efter det.

"Vi vil ikke outsourcing for outsourcingens skyld. Vi går efter bedste kvalitet for laveste pris. Det er sund fornuft," siger han.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere