Kravet om igen og igen at skulle vise brugerne den samme cookie-advarsel bør laves om.
Sådan lyder det fra Danske Medier, der vender sig mod kravet om skulle placere store mængder informationer på alle hjemmesider.
Det er 'til stor irritation for brugerne,' lyder det fra Danske Medier, ligesom det har 'store omkostninger for de digitale medier.'
"Den gode nyhed er selvfølgelig, at ingen brugere efterhånden kan være i tvivl om, at stort set alle hjemmesider anvender cookies," siger Allan Sørensen, digital chef i Danske Medier.
Lovgivning virker ikke efter hensigten
Danske Medier mener ikke, at lovgivningen på området virker.
Den siger, at websites skal indhente samtykke af brugerne til at bruge cookies. Det betyder, at brugerne med et klik skal acceptere cookies, hver gang brugeren går ind på et website.
Du kan læse mere om de tilbagevendende cookie-advarsler her: Fri mig for de evindelige og irriterende cookie-advarsler.
"Det er helt forkert grebet an, når lovgivningen pålægger alle internetbrugere at forholde sig til kompliceret teknisk information og træffe beslutninger på alle hjemmesider," lyder det fra Allan Sørensen.
Danske Medier mener, at det ville være mere effektivt, hvis virksomhedernes krav til databehandling blev opgraderet.
Læs også:
Fri mig for de evindelige og irriterende cookie-advarsler.
Omstridt ny cookie-lov: Det kræver den af dig
Vil cookie-loven hæmme Danmarks konkurrenceevne?