Artikel top billede

TDC køber Blockbuster-brandet: Har store planer

TDC har købt de danske rettigheder til Blockbuster-navnet. Få forklaringen her.

TDC meddeler, at selskabet vil satse yderligere på markedet for digital filmudlejning, og at telekoncernen derfor har købt de danske rettigheder til Blockbuster-navnet.

"TDC vil udnytte kendskabet til navnet Blockbuster til at lære alle danskere at leje film på nettet," skriver selskabet i en pressemeddelelse.
 
Koncerndirektør Anders Jensen fra TDC forklarer, at udlejningen af premiere-film er mere end fordoblet hvert år de seneste fem år.

"Fra de nyeste film vises i biografen, til de kan ses på de forskellige abonnementstjenester, går der typisk et par år, og det er der mange, der ikke vil vente på. De vil se filmene, mens de stadig er nye, og vil gerne betale det ekstra, det koster."

TDC vil allerede i første halvdel af 2014 tage Blockbuster-navnet i brug. 

"Blockbuster er et superstærkt brand, som i mange år har leveret det største udbud af de bedste og nyeste premierefilm til danskerne - og sådan vil det også være fremadrettet. Samtidig vil vi selvfølgelig forny konceptet med alle de muligheder, der nu ligger inden for rammerne af den digitale verden," udtaler Anders Jensen.

Blockbuster-blodbad

Selv om Blockbuster fortsat er et yderst velkendt brand, er det også et brand, der i de senere år er blevet forbundet med den krise, det traditionelle marked for filmudlejning har oplevet med internettjenesternes fremmarch. 

Blockbuster Danmark offentliggjorde i 2013, at de fysiske butikker vil blive rebrandet til RecycleIT.dk.

"Jeg er glad for, at Blockbuster-navnet lever videre i den digitale verden, men vil samtidig slå fast, at vi i RecycleIT.dk fortsætter med at servicere den del af markedet som fortsat ønsker at købe og leje fysiske film og spil," udtaler Søren Heilmann, direktør for RecycleIT og det nuværende Blockbuster Danmark.

TDC har allerede i dag flere digitale indholdstjenester, heriblandt Play, HomeTrio og YouBio.

Administrerende direktør, Carsten Dilling, forklarede for nylig til Computerworld, hvorfor TDC ønsker selv at kunne levere tjenester som eksempelvis Play frem for at indgå partnerskaber med tjenester som Spotify eller Netflex, hvilket er modellen hos blandre andre Telia. 

"Vi kan se, at det er noget, vores kunder sætter pris på, fordi det giver en merværdi. Det koster bestemt noget, men vi tror stadig på, at forretningsmodellen holder, fordi det er noget, vores kunder sætter pris på," sagde Carsten Dilling blandt andet.

Læs også:

Bombe i bredbåndsrapport: TDC skal splittes op

Sådan vil TDC bevare tronen i dansk tele-krig




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Få indblik i, hvordan du planlægger, designer og drifter dit datacenter, så det kan følge med virksomhedens vækst, støtter bæredygtighedsindsatsen og lever op til krav om effektiv datahåndtering.

25. februar 2025 | Læs mere


Identity Festival 2025

Er du klar til en dag, der udfordrer din forståelse af, hvad Identity & Access Management (IAM) kan gøre for din organisation? En dag fyldt med indsigt, inspiration og løsninger, der sætter kursen for, hvordan vi arbejder med IAM i de kommende år.

05. marts 2025 | Læs mere


Tech Transformation Trends 2025

Tech Transformation Trends er konferencen, hvor vi sætter fokus på de helt store Danske virksomheders digitale transformationer og måden de driver virksomhed på. Dagen byder på cases og vidensdeling, der vil give inspiration som kan være med til at løfte din strategi og navigere i fremtidens digitale landskab.

06. marts 2025 | Læs mere






White paper
Sikkerhed gjort enkelt: Beskyt din virksomhed direkte i browseren