Udnyt databaseret viden om kunderne, lav mere gennemtænkte, intelligente web-løsninger og sørg for, at du kan levere dine produkter og services ekstremt hurtigt.
Det var nogle af hovedbudskaberne tirsdag formiddag på konferencen Sitecore Digital Trendspot i Bella Center, hvor omkring 1.000 marketingfolk, udviklere og web-designere var samlet.
"Noget tyder på, at vi har ramt nogle interessante trends. Vi er rigtig glade for, at vi kan samle så mange i dag," sagde Thomas G. Andersen, der er direktør i Sitecore Danmark.
Sitecore blev etableret i 2001 i Danmark og har i dag kontorer i en lang række lande, hvorfra virksomhedens content management-løsninger til websites, intranet og marketing sælges.
Den .Net-baserede platform driver omkring 32.000 websites på globalt plan - heriblandt store kunder som Siemens, Nestle og Canon. Her i Danmark anvendes Sitecore af blandt andre YouSee, 3F, Det Kongelige Teater, Tivoli og Vestas.
Der er et omfattende partnernetværk og udviklermiljø omkring CMS'et, hvilket også kom til udtryk i Bella Center.
Alting går hurtigere og hurtigere
Sitecores teknologiske satsninger kredser omkring megatrends som mobile, social, cloud og analytics.
Det er da også i høj grad der, at man finder de store muligheder, lød det fra en af talerne, østrigske Dietmar Dahmen, der er ekspert i branding online og på sociale medier.
"Vi bør sætte pris på forandringerne. Det er brændstof til entreprenørerne."
Ditemar Dahmen beskrev, hvordan virksomheder som Kodak og BlockBuster troede, at de kunne slå alle andre med de kort, de havde på hånden.
"Reglen er, at en pistol slår fire esser. Så spørgsmålet er, hvad din pistol er," lød metaforen fra Dietmar Dahmen, der forklarede, hvordan eksempelvis Netflix overhalede Blockbuster, og Flickr nuppede kunderne fra Kodak.
Han pegede på en af de vigtigste trends inden for digital tilstedeværelse:
"Alting går hurtigere. I dag har eBay en-times levering. Jeg kalder det 'now-ism', og det finder sted alle steder."
Samtidig forklarede Dietmar Dahmen, hvordan nettet ændrer måden, man retter budskaberne mod kunderne på.
"Gammeldags markedsføring talte til masserne. I dag er det absolut induvidialiseret. Det er low reach - high relevance."
Sådan får du succes
Dietmar Dahmen mener, at man grundlæggende skal fokusere på, hvilken mission ens virksomhed er ude på - for ved man det, har man også lettere ved at svare på alle de andre spørgsmål.
"Du skal ikke se på, hvad dit produkt er, men på, hvad det gør. Du designer ikke en stol, men noget folk kan sidde på. Du designer ikke et hus, du designer noget, folk kan leve i."
Det nye er, at vi i dag har teknologier, der kan hjælpe os med at træffe de svære beslutninger.
"Individualiser dit indhold, kend dine kunder. Det gør man i dag med big data. Lær, hvordan du kan bruge det," sagde Dietmar Dahmen og tilføjede, at online-fællesskaber er med til at gøre os klogere.
Eller sagt på en anden måde: Selv den klogeste person vil sjældent være klogere end masserne.
"Fremskridt er ikke, hvor klog du er - det er, hvor forbundet du er. Så connect nu og begynd at gøre fremskridt," sagde han fra scenen.
Behov for bedre webdesign
Web-psykolog Nathalie Nahai gav i sin tale et indblik i nogle kendsgerninger, der er værd at have i baghovedet, når man designer web-løsninger.
Eksempelvis at blå farver vækker tillid, mens rød gør det modsatte. Og en anden kendsgerning, som du måske selv kan nikke genkendende til:
"Der er en 20 procent større handsynlighed for, at vi køber et produkt, der har positive brugeranmeldelser, end et lignende produkt, der ikke har," sagde hun.
Sådan klarer Sitecore sig
Sitecore blev i 2011 - 10 år efter virksomheden blev stiftet - udnævnt som Danmarks bedste it-virksomhed i Computerworlds årlige Top 100-undersøgelse, der baserer sig på virksomhedernes regnskabstal.
Analysehuset Gartner har kåret Sitecore som et af de førende leverandører af web content management systemer i verden sammen med selskaber som Oracle, HP og Adobe.
Sitecore har på globalt plan i dag omkring 425 ansatte.
Ifølge Computerworlds brancheguide havde virksomheden i Danmark i det seneste årsregnskab en omsætning på 179 millioner kroner og et resultat efter skat på næsten 43 millioner.
Der var i det regnskab 53 ansatte i Danmark.
Læs også: