På KMD-topchef Lars Monrad-Gyllings 50 års fødselsdag gav Medialogics direktør Kate Turch en gave, der vakte nogen opsigt, fordi den drillede KMD med sine lukkede snitflader til andre it-systemer.
Men nu har it-giganten opkøbt Medialogic, meddeles det i en pressemeddelelse.
Medialogic leverer it-systemer til landets jobcentre, og KMD har altså kunnet se en fordel i at slå sig sammen på området.
Købssummen fremgår ikke af meddelelsen.
Medialogic opgiver ikke omsætningstal, men havde i 2012 en bruttofortjeneste på 41,4 millioner kroner og 57 ansatte.
Selskabets størrelse i forhold til KMDs milliardomsætning og over 3.000 ansatte har dog ikke holdt direktør Kate Turch tilbage i pressen, når man mente, at den store rival opførte sig forkert.
Computerworld beskrev således nogle grove beskyldninger fra Medialogic imod KMDs konsulenter.
Fra KMD-kritik til KMD-opkøb
Her handlede sagen om det, som Medialogic mente, var urent trav i forhold til udbud på ordrer, som Medialogic altså kæmpede med KMD om.
Faktisk lå beskyldningerne på forsiden af Medialogics hjemmeside under overskriften "KMD- Kan man det?".
I dag hedder hovedhistorien "Medialogic solgt til KMD", hvor man kan se et billede af Lars Monrad-Gylling sammen med Kate Turch.
Kate Turch fortsætter i øvrigt som direktør i datterselskabet, fremgår det af pressemeddelelsen, som dog ikke kommer ind på, hvad hun har tænkt sig at give til sin nye chef til dennes næste runde fødselsdag.