Dansker til tops i Dell

Global marketingchef skifter spor og skal nu stå i spidsen for 27 europæiske lande.

Artikel top billede

Efter en række år som global ansvarlig for Dells markedsføring på consumer- og SMB-markederne skifter 46-årige Anja Monrad spor.

Hun skal fremover passe tjansen som regionschef for i alt 27 meget forskellige europæiske lande, der spænder fra veletablerede markeder som Island, Baltikum og Polen til tidligere Sovjet-republikker som Turkmenistan plus lande som eksempelvis Kroation, Rumænien og Ungarn.

"Der er mange af de her lande, som har en pæn stor omsætning. Men vores position er meget forskellig på de enkelte markeder - også med store forskelle i både størrelse og kultur," fortæller Anja Monrad, som overtog sit nye job i denne måned.

"Vi er repræsenteret i samtlige lande med partnere og distributører, men det er klart, at vi ønsker at vokse omsætningen i de her lande. Derfor er det et spørgsmål, om vi har en god dækning, eller om det skal udbygges gennem de eksisterende partnere, vi har. I Polen har vi en forretning, der er meget sammenlignelig med Danmark med en stærk partnerkanal, men også en direkte forretning. I alle de andre lande er det en ren indirekte forretning på nuværende tidspunkt."

Dell satser på, at det er erhvervsmarkedet, der i første omgang skal drive væksten på de mindre markeder i øst.

"Vores fokus er på enterprise-delen med end-to-end-løsninger. Det er ikke anderledes end på de mere etablerede markeder," siger Anja Monrad, som primært kommer til at arbejde fra Dells afdelinger i Warszawa og København.

"Man kan jo ikke være ansvarlig for 27 lande og sidde i København. Så jeg regner med at skulle være på farten i hvert fald et par dage om ugen."

Anja Monrad er ikke den eneste dansker, som har et internationalt job hos Dell. I forvejen har hendes kollega Henrik Thomsen det tilsvarende job som vesteuropæisk regionschef, ligesom Dells danske direktør Nicolai Moresco har ansvaret for SMB-forretningen - også i Vesteuropa.

Læs mere:
"Vi skal gøre branchen attraktiv for de unge"
Sådan vil Dell sætte sig på erhvervsmarkedet i Danmark

Efter danske erfaringer: Tech Data udvider Dell-distribution
Henrik Thomsen stiger til vejrs i Dell

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S