Artikel top billede

Ny strategi fra HP: Derfor skal kunderne købe hos os

HP vil væk fra den brogede produkt-portefølje.

Design, design, design.

Sådan lyder det nye mantra fra pc-producenten HP, der kæmper for at beholde sin position i toppen på listen over verdens største pc-firmaer, hvor selskabet især udfordres af kinesiske Lenovo.

HP sigter efter, at en opfrisket og fornyet design-linie vil få kunderne til at foretrække et HP-computer.

Centralt i den nye linie er, at HP standardiserer både designet og en række funktioner i både selskabets bærbare computere og tablet-computere.

Det skal dels gøre det nemmere for forbrugerne at identificere HP's computere, dels mindske produktionsomkostningerne.

Med beslutningen følger HP på mange måder i kølvandet på Apple, der for længst har standardiseret materialer, farver, design og funktioner, mens HP's portefølje hidtil har været meget broget.

Det skyldes, at HP har arbejdet med produkt-vertikaler, der hver især har bygget på forskellige ideer, strategier og produkt-design.

"Når jeg har set på en maskine, så har intet fortalt mig, at det er en HP," siger Chad Paris, der er kreativ direktør for HP's notebook-design-afdeling til Computerworlds amerikanske nyhedsbureau.

Standardiserer logoer

Et eksempel er, at HP nu standardiserer brugen af noget så enkelt som HP-logoet, der tidligere har optrådt i flere forskellige udgaver på forskellige maskiner.

"Tidligere har vi set måske 20 forskellige logo-størrelser i forskellige farver på tværs af produkterne. Nu bliver de konsistente," siger Chad Paris.

HP har tidligere forsøgt at personalisere sine produkter ved at udbyde dem i mange forskellige farver. Blandt andet har selskabet samarbejdet med modedesigneren Vivienne Tam.

Fremover vil selskabet satse på langt færre farver og mere ens design, selvom Chad Paris understreger, at det vil blive en løbende proces.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
SAP Excellence Day 2025

Hvordan du orkestrerer og opdeler SAP-projekter for at opnå gevinster hurtigere? Hvordan påvirker AI fremtiden for SAP i almindelighed og måske også din virksomhed? Dette er blot nogle af de svar du får ved at deltage på denne spændende konference.

03. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Backup, availability og disaster recovery

I en tid hvor truslerne mod it-driften kun vokser, er det afgørende at kende forskellen på backup, availability og disaster recovery. Deltag og få konkret viden og praksisnære eksempler på, hvordan I kan styrke jeres beredskab.

07. april 2025 | Læs mere


Cyberthreat Day, København: Trusler, angreb og forsvar i praksis

Stå rustet mod cybertrusler. Få et detaljeret overblik over de nyeste sårbarheder, angrebsmønstre og metoder, som cyberkriminelle anvender. Lyt til beretninger fra sikkerhedseksperter på den digitale frontlinje, og få indsigt i både succesfulde angreb og de, der blev afværget

08. april 2025 | Læs mere






White paper
Tidsbegrænset kampagne: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner gratis