Selvom internettet har ført en masse gode ting med sig, er der også nogle områder, hvor det store netværk er noget problematisk.
For eksempel når det kommer til dit personlige data.
"Det faktum at der ikke findes en slette-knap på internettet, er et seriøst problem. Der er situationer, hvor sletning (af data, red.) er det rigtige at gøre... og der er situationer, hvor det ikke er det rigtige at gøre. Hvordan beslutter vi det? Vi bliver nødt til at have denne debat nu," siger Eric Schmidt, tidligere CEO hos Google.
Det skriver fastcompany.com.
Han fortæller videre, hvordan det eksempelvis er muligt i USA at søge om, at få slettet tidligere domme i sin straffeattest.
"Man kan legalt sige, at man aldrig er blevet dømt for noget. Men I dag er det ikke muligt på grund af internettet... det synes at krænke vores sans for retfærdighed," siger Eric Schmidt.
Som 18-årig skal du skifte navn
Eric Schmidt var blevet inviteret til NYU Stern School of Business, hvor han blev udspurgt af økonomen Nouriel Roubini.
Og bestyrelsesformanden, Eric Schmidt, var enig i, at det til dels er foruroligende, at der er så meget data, der indsamles om os.
Særligt i forhold til en ungdom, der vokser op på sociale medier, hvor web-identiteten hurtigt kan overtage den offline personlighed, kan det været et problem ikke at kunne fjerne det data, der er lagret om én.
Men Eric Schmidt har en løsning på den urutinerede brug i teenageårene.
"Jeg foreslår, at du som 18 årig, som en politik, ændrer dit navn," siger han spøgefuldt og fortsætter:
"Så kan du sige, 'det var faktisk ikke mig; jeg gjorde ikke det der."
Den centrale diskussion på universitet gik en del på Googles håndtering, men også det mere generelle billede, hvor generationer nu til dags vokser op i en web-verden, hvor data ikke bare lige sådan kan fjernes igen, kom på banen.
Da snakken faldt på Googles egen brug af sporing, var Eric Schmidt meget afvisende.
"Lad mig være helt klar i mælet, Google sporer dig ikke... vi gør ikke alle disse ting," svarede han i forbindelse med, at økonomen blev ved med at spørge ind til Googles rolle i forhold til sporingsdata.
Han mente i stedet, at det var en hypotetisk diskussion, og at økonomen måtte hentyde til andre virksomheder - for Google var i hvert fald ikke én af dem.
Skræk-fremtid er meget usandsynligt
Økonomen prøvede, ifølge fastcompany.com, at beskrive en verden om 10-20 år for Eric Schmidt, der var fyldt med devices, der ville spore os og vide alt om os.
Den fremtid fejede Eric Schmidt dog også af banen.
"Jeg tror, du beskriver en sporingsverden, der er meget usandsynlig, fordi folk vil blive oprørt over det på samme måde, som du er det. Regeringer vil ikke tillade det, og det vil være dårligt for forretningen. Ultimativt, i et konkurrencepræget marked, vil virksomheder ønske, at deres kunder er glade," siger han og fortsætter:
"Hvis du siger til folk 'her er en mobil, og nu går vi i gang med at spore dig til døde', så vil folk ikke købe den. Det er bare en dårlig forretningsmodel.
Læs også:
Flænser konkurrenterne: Derfor er Google umulig at slå
Ups - Skat ledte efter skjulte formuer i dine Google-søgninger