Det må være sjovt at køre på arbejde ude i Søborg, hvor NNIT's to tvillingebygninger selvsikkert er placeret.
For det går vist meget godt.
Seneste regnskab giver et billede af en virksomhed, der skovler milliarder ind i tocifrede vækstrater.
Ved roret af den succesfulde danske it-virksomhed har Per Kogut siddet sikkert og solidt siden 2007.
I dag sidder han også selvsikkert og tilfreds på sit kontor, hvor vi har placeret os.
Om selvsikkerheden stammer fra det gode regnskab, eller det bare er en normal opførsel fra direktøren, må interviewet vise.
Dækket ind af Novo Nordisk?
Så lad os starte ud med noget væsentligt.
I har jo en lækker pengemaskine i Novo Nordisk, så behøver du overhovedet at flytte en finger?
Per Kogut tænker kort, og svarer så:
"Ja det behøver jeg. I Novo Nordisk knokler de knaldhårdt med deres forretning. Det er dygtige folk, og de omgiver sig kun med professionelle partnere. De ved godt, hvad de vil have, så der er ingen gratis måltider på den front," pointerer han og tilføjer:
"Det er klart, at Novo Nordisk var udgangspunktet for NNIT, og det har givet os en god platform. Men vi har måske 500 forskellige konktrakter med Novo Nordisk, som vi har vundet i konkurrence med andre leverandører. Så vi er nødt til at være skarpe, ellers finder de jo bare nogle andre, der er bedre."
Han har sat sig godt til rette i stolen, og ser faktisk ud til at nyde situationen.
Så meget ved direktøren om it
Direktørkontoret på øverste etage er egentlig placeret meget beskedent, og som han siger, så er de store lyse rum i bygningens ender forbeholdt projektholdene.
Her kan de it-kyndige medarbejdere få omsat de forretningsplaner, som direktøren får lagt med resten af ledelsen.
Men når det kommer til it, hvor meget ved direktøren så egentlig selv?
Han venter roligt på næste spørgsmål.
Hvor meget ved du overhoved om it?
"Hvis du taler om teknisk it, så er jeg rimelig habil. Jeg er nok over middel. Jeg er jo datalog, og har arbejdet med it-infrastruktur, netværk, maiframes og haft masser af help-desk," siger han og går en tone op:
"Det er klart, at der er sket meget fra, at jeg selv sad og installerede desktop- og clockcontroller-løsninger og alt muligt andet fra midten af 1980'erne. Men jeg kan godt tale med."
Og tale med gør han.
Direktøren fortsætter videre, og slynger begreber ud, som aldrig har været på tavlen på journalistuddannelserne.
Der skal skiftes retning med det samme.
Per Kogut, undskyld jeg afbryder, men hvilken bil kører du egentlig i?
Her er de vigtigste ting - for Kogut og for NNIT
Et lille forbavset smil viser sig, men han fortsætter sikkert videre:
"Jeg har en Audi Q7 og en Porsche Boxster, så alt efter vejret kan jeg vælge den, der passer bedst," siger han.
"Men jeg går altså ikke særlig meget op i biler af den grund. Det vigtigste for mig er selvfølgelig familien. Men herudover bruger jeg al min tid på arbejde. Jeg spiller ikke golf, og jeg læser ikke en masse bøger, for mit arbejde er egentlig også min hobby, så jeg har ikke brug for så meget andet," fortæller han.
Det må da alligevel være meget fedt at køre til Søborg i Porschen, for der er jo gang i forretningen.
Vigtigere er NNIT heller ikke
Omsætningen landende i 2012 på lidt over to milliarder kroner, hvilket er omkring en milliard mere end i 2006.
Nu går det godt for jer. Hvordan har selvtilliden det?
"Det går godt ja, men vi skal også bevare fødderne solidt på jorden. Og vigtigere er vi altså heller ikke - kunderne kan altid bare finde en anden leverandør, så det er hele tiden i hverdagen, at vi skal levere varen til vores kunder," svarer Per Kogut.
"Vi skal levere en god vare, og det ansvar tager vi på os, for hvis vi ikke gør det, så kommer mælken ikke ud, toget kører ikke, og du kan ikke få dine piller. Det er forretningskritiske ting, og derfor er det vigtigste, at vi leverer varen."
Driften er alfa omega
Direktøren retter sig op i stolen og tager sin mobil op:
"Jeg har en app på min mobil, hvor jeg i realtid kan følge vores driftsstabilitet. Det er det første, jeg tjekker om morgenen, og det er også det sidste, jeg kigger på, inden jeg går hjem," siger han og fortsætter:
"Når et nedbrud sker, så går vores værdier blandt andet på at være samvittighedsfulde og kaste alt, hvad vi har i hænderne, for at få kunden op at køre igen - driften er alfa omega, og især for mig personligt."
En anden værdi som direktøren omtaler, er det danske i NNIT.
"Jeg tror, vores kunder sætter pris på vores danske baggrund. Vi er tilgængelige - ikke kun når det går godt - men endnu mere vigtigt, vi er til stede i kundernes hverdag," fortæller Per Kogut og pointerer:
"Det lange seje træk er jo netop at være til stede i kundernes hverdag. Det er den daglige åbenhed og samvittighed, som er et motto for os."
Man må nok komme til den erkendelse, at det faktisk er sådan, at direktøren ikke har særlig meget tid til at køre i sportsvogn eller tage på lange ferier.
Her er fremtidsplanerne for NNIT
"Jeg må nok erkende, at jeg har svært ved at koble af og holde ferie. Jeg har helt klart abstinenser, så meget it-mand er man trods alt, og det er jeg faktisk stolt af. Jeg skal have mit daglige skud af, hvad der sker i markedet," forklarer Per Kogut.
Tilbage i 1994 valgte Novo Nordisk at grundlægge it-serviceleverandøren Novo Nordisk IT, der altså nu hedder NNIT.
NNIT skal ud i verden
Og i dag vil NNIT på en måde følge Novo Nordisk i fodsporende.
Danmark er ikke stort nok, man vil også på endnu mere eventyr i udlandet.
Og den er mere eller mindre tastet ind på GPS'en.
"På hjemmemarkedet ønsker vi at være en generalist-leverandør, da farmaindustrien simpelthen ikke er stor nok. Men går vi uden for landets grænser, så handler det netop om at være en niche-leverandør til farma-virksomheder på nogle centrale markeder som Kina, Europa og USA," siger han.
"Det vigtigste er, at vi fokuserer på de industrier, vi er gode til. Vi skal ikke for enhver pris udvide i volumen. Vi skal hele tiden have fokus på, hvordan vi skalerer vores forretning - for det vigtigste er, at vi kan fastholde kvaliteten overfor kunderne," siger han.
Og det er måske heller ikke altid Porschen, der bliver valgt, når direktøren skal rundt og besøge kunderne.
Den driftssikre Audi er vejen frem
Den driftssikre Audi synes også at passe direktøren godt.
For det handler ikke om at vise sig frem, det handler om at levere en solid leverance overfor alle kunder.
"Det vigtigste er, at vi er der for vores kunder, om det så er Novo Nordisk, DSB eller Arla," siger Per Kogut.
It-serviceleverandøren sidder nærmere bestemt på omkring én milliard kroner af Novo Nordisk it-budget på tre til fire milliarder kroner. Så Novo Nordisk er måske ikke længere den storebror, den var i starten.
Og herefter undskylder han, for nu venter der et møde i det tilstødende lokale.
Han takker for interviewet og skynder sig hurtigt videre til forretningsverdenen.
I 1999 skiftede Novo Nordisk IT navn til NNIT, og fra at være Novo Nordisks forlængede it-arm, står virksomheden nu som den største danskejede it-leverandør.
Ifølge NNIT, var andelen af omsætningen fra kunder uden for Novo Nordsik-koncernen på omkring 28 procent omkring det tidspunkt, hvor Per Kogut tiltrådet direktørstillingen.
Den andel er i dag steget til 43 procent, lyder det fra den danske it-serviceleverandør.