Hvad der begyndte som politisk drilleri, har ramt en engelsk politiker i nakken som en boomerang.
Det konservative medlem af parlamentet Gavin Barwell følger sine politiske modstandere i Labour på Twitter, og da han forleden klikkede på et link fra Labour, havnede han på en hjemmeside med en pressemeddelelse fra partiet.
Han interesserede sig dog ikke så meget for det politiske budskab, men mere bannerreklamerne på toppen af hjemmesiden.
"Jeg ved godt, at Labour har pengemangel, men er det ikke lige i overkanten at reklamere arabiske datingsider i toppen af jeres pressemeddelelser," skrev han drillende på sin egen Twitter-konto.
Det kan godt være, at politikeren troede, at han gjorde sig morsom på modstandernes bekostning, men de fleste med lidt indsigt i internettet anno 2013 vil nok nærmere mene, at han scorede et pinligt selvmål.
Et spejl af dine egne interesser
For de reklamer, som politikeren så, var han formentlig den eneste, der så. De var nemlig baseret på hans tidligere internetsøgninger og historik.
Pressemeddelelsen var placeret på tjenesten Twitlonger, der finansierer sig via reklamer fra Google. De såkaldte Google Adsense-reklamer.
Hvis man er i tvivl om, hvordan Google viser reklamer, så kan man læse, at Google Adsense-reklamer er: "baseret på dine interesser, den type websider du ellers besøger og de ting, du "plusser" i Google+".
Så andre, der besøgte den samme hjemmeside som den konservative politiker, kunne derfor ikke genkende, at der skulle være reklamer med teksten "Date Arab Girls".
De så angiveligt reklamer for Samsung-telefoner, skriver The Guardian.
Man kan ikke konkludere, at Gavin Barwell er en ivrig besøgende på diverse datingsider for arabiske kvinder. Og han vil heller ikke kommentere på sagen. Han er helt tavs.
Det skulle han nok have valgt at være lidt tidligere.
LÆS OGSÅ: