Fortsat vækst, volumensalg og større markedsandele er vejen til bedre indtjening for Apple-forhandleren Humac. Det siger butikskædens nytiltrådte landechef, Michael Bech. Han lægger dermed op til et sporskifte i Humacs forretningsstrategi, efter at han har afløst Morten Bo Andersen, som i går meget pludseligt forlod posten som landechef.
"Ejerne har ønsket at sætte et andet fokus. Humac er den største Apple premium reseller og sidder på et brand, som har medvind i markedet. Så der er en helt klar forventning om vækst, bedre indtjening og større markedsandele," siger Michael Bech til ChannelWorld.
Udmeldingen fra den nye landechef står i skarp kontrast til udtalelser fra Bechs forgænger i jobbet. For kun en uge siden sagde han til ChannelWorld, at Humacs omsætning er "næsten der, hvor vi gerne vil være", og at vejen til bedre indtjening går gennem salg af services og konsulentydelser.
Humacs seneste regnskab viste en vækst i omsætningen på tæt ved 20 procent til 453 millioner kroner. Men på bundlinien endte Humac med et yderst beskedent overskud på 3,4 millioner kroner.
Men ifølge Michael Bech er vejen frem for Humac nu at vokse yderligere.
"Jeg kan sige så meget, at min opfattelse nok ikke er den samme på alle områder. Jeg opfatter Apple som et produkt, der kan hentes meget mere volumen på. Så der er nogle oplagte potentialer for Humac til at få større volumener, specielt når man har et brand som Apple, der vokser så meget. Så skal man sørge for at have den rette indtjening på de varer, du sælger," siger Michael Bech.
Læs mere: