Betalingstjeneten Dibs , der håndterer omkring 60 procent af alle betalinger på nettet i Danmark, er ramt af en ukendt it-fejl.
Det betyder, at det kun er en del af transaktionerne, der går igennem.
"Vi har haft visse driftsproblemer på systemet i formiddag (fredag formiddag. Red), men det har kun været i kortere tid," siger Eric Wallin, der er adminstrerende direktør hos Dibs.
Arbejder på højtryk
Han fortæller, at firmaet arbejder på højtryk på at finde årsagen til problemet, og at han derfor ikke på nuværende tidspunkt kan fortælle, hvad der er gået galt.
"Status er, at vi har time-out, hvilket vil sige, at ikke alle transaktioner går igennem," siger han til Computerworld.
Han fortæller, at antallet af mistede transaktioner hos kunderne afhænger af hvilken type integration de har med Dibs.
Det er ifølge Eric Wallin kun Danmark, som er ramt af den endnu ukendte fejl.
Alt er uklart endnu
Det er ikke første gang af betalingstjenesten er ramt af fejl. Det skete senest i juli, hvor en fejl sendte betalingerne på halv kraft i tre dage.
Eric Walin kan ikke svare på, om dagens fejl har relationer til det, som skete dengang, fordi han endnu ikke kender årsagen til dagens fejl.
"Der er mange forskellige komponenter i systemet, som kan give fejlårsagen. Vi kan ikke svare på det endnu," siger han.
I juli blev mange kunder vrede over problemerne med tjenesten. Det kan du læse mere om her: Direktørens svar på tiltalen er her.
Dibs-direktøren beklager problemerne overfor kunderne og fortæller, at de arbejder hårdt på at løse fejlen.
Du kan læse om årsagen til juli måneds nedbrud her.