Artikel top billede

(Foto: unknown)

Søge-specialist: Derfor går det helt galt for danske firmaer

Erfaren SEO-specialist ser alt for tit basale fejl på danske hjemmesider. Se hvordan du udgår de elementære faldgrupper og får den gode placering i søgemaskinerne.

Læs også:

Sådan får du succes med SEO

Brug Google+ og spræng søgemaskinerne

Sådan vil Google bremse overdreven søgeoptimering

Sådan får du 1,3 mia glade kineserne på dit website

Det ser skidt ud for mange danske hjemmesider, som langt fra har forstået konceptet bag SEO, det mener søgemaskinespecialist Thomas Rosenstand i hvert fald.

"Alt for mange webbureauer i Danmark mangler en basal forståelse, hvordan man opbygger en hjemmeside, der kan gøre sig godt på Google.

Om det så er fordi, kunderne ikke er til at danse med eller fordi webbureauerne mangler viden, det ved jeg ikke?" siger Thomas Rosenstand."

Brugervenlighed og indhold skal være lige i øjet

Han forklarer, at selv hjemmeside i hundredetusindkroners-klassen har helt elementære mangler.

Brugervenlighed og indhold skal være lige i øjet, hvis man vil holde på sine potentielle kunder og ligge højt i Googles søgeresultater.

"Jeg ser alt for ofte nye hjemmesider, der er virkelig flot designet. Man tænker: Hold da kæft, bare jeg havde de evner til at kunne skabe det her."

"Så går man ind på siden, og så kommer det, hvad gør jeg nu?" siger Thomas Rosenstand.

Og det spørgsmål må ens besøgende ikke stille sig selv.

"Der er ingen 'klik her og bliv ringet op' eller 'klik her og bestil', intet.

Når man så foreholder det til firmaet, så siger de; 'jamen der står da kontakt helt oppe til højre i menuen med bitte små bogstaver'," siger Thomas Rosenstand.

Det skal være nemt for dine besøgende

Og den går altså ikke. Du bliver nødt til at gøre det nemt for dine potentielle kunder. 

"Det er en kæmpe fejl, som mange virksomheder begår. Så hvis du vil have succes med SEO, så skal brugervenlighed være i orden," pointerer Thomas Rosenstand. 

Brugervenligheden kan dog ikke gøre det alene. Du skal 360 grader rundt, hvis du vil have succes med SEO.

Disse ting mangler ofte på hjemmesiderne

Det ser heller ikke godt ud med det indholdsmæssige, hvor mange hjemmesider også helt misforstår konceptet bag SEO.

Virksomhederne udarbejder ofte en liste over søgesætninger, de gerne vil være synlige på.

Men Google er sådan indrettet, at hvis det ikke står på siderne, ja så kan Google ikke finde ud af det.

"Sandsynligheden for at to til tre ord, som et firma gerne vil være synlig på, overhoved ikke findes i nogen sammenhæng på hjemmesiden, den er ganske stor," siger Thomas Rosenstand, der samtidig fortæller, at treden indenfor SEO er sociale medier.

Sådan gør du

Det handler blandt andet om at få optimeret sin side i forhold til, hvordan Google rangerer søgeresultater.

"Man er simpelthen nødt til at sætte sig ned og lave den her guldliste over de 10 vigtigste generiske søgeord og så minutiøst opbygge indhold på hjemmesiden.

Firkantet sagt én underside på hjemmesiden per søgeord," siger Thomas Rosenstand.

Har du selv tips, tricks eller kritik af SEO, så er du velkommen til at skrive til os, eller liste dem op i kommentarfeltet nedenunder.

Læs også:

Alt om SEO: Sådan kommer du hurtigt til tops i Google

Brug Google+ og spræng søgemaskinerne

Sådan vil Google bremse overdreven søgeoptimering

Sådan får du 1,3 mia glade kineserne på dit website




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan bruger du aktivt AI til at styrke din cybersikkerhedsindsats

Kan AI styrke din cybersikkerhed og forebygge f.eks. ransomwareangreb? Ja – og endda særdeles effektivt! På denne konference kan du blive klogere på, hvordan du i praksis anvender AI til at styrke dit sikkerhedsniveau – og gøre cyberbeskyttelsen mere fleksibel.

27. november 2024 | Læs mere


Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere