Klokken 15 i dag orienteres de cirka 30 ansatte i det danske konsulenthus Bridgeconsulting om, at deres virksomhed fremover er på finske hænder.
Ledelsen i Bridgeconsulting har fået et tilbud, de ikke kunne sige nej til fra finnerne.
De fire stiftere og ejere med hver en fjerdedel af aktierne, lægger nu deres virksomhed i hænderne på Finlands største Microsoft-hus, fortæller Mads Rørdam, direktør for salg, marketing og forretningsudvikling i Bridgeconsulting.
Han må ikke oplyse salgsprisen, og med et nik til et to-ciftret millionbeløb har han da heller ikke sagt for meget.
Bliver I rige af det her?
"Det kommer an på, hvordan man ser på det. Men ja, det gør vi da. Vi har fået en god pris for virksomheden. Det er en god handel på begge sider af bordet," siger Mads Rørdam.
Der ligger ingen planer om organisatoriske ændringer i den nu dansk/finske virksomhed, og ledelsen fortsætter uændret med salgsdirektør Mads Rørdam, general manager Christian Andersen og Peter Kyvsgaard som konsulentdirektør.
Vækstplaner indfries
Bridgeconsulting har bestandigt været opsat på at blive større, men har savnet moment til at vokse.
Derfor er den finske overtagelse, der betyder, at Bridgeconsulting skifter navn til Innofactor, en kærkommen lejlighed til at øge væksten og forfølge ambitionen om at gøre virksomheden til stor dansk Microsoft it-virksomhed.
"Innofactor vil bruge os som brohoved til Danmark. Det er en fantastisk mulighed for os for at være med til at skabe en stor spiller på det danske marked, som dækker hele Microsoft-produktporteføljen," siger Mads Rørdam.
Innofactor beskæftiger godt 190 medarbejdere og omsætter for cirka 17 millioner euro. Innofactors erklærede strategiske mål er at udvide aktiviteten til nabolandene gennem fusioner og opkøb og prøve at blive den største leverandør af Microsoft-baserede løsninger i Skandinavien.
Derfor sagde danskerne ja
Folkene bag Bridgeconsulting har tidligere overvejet et købstilbud, men besluttede dengang at vente på det rigtige tilbud.
"Vi har bygget vores forretning op om business intelligence, nu skal vi i gang med CRM, og vi har brug for en større muskel for at kunne gå ind i et nyt marked. Vores kunder har gerne villet købe noget mere af os, men vi har været meget smal som virksomhed, og nu kommer vi med hele Innofactors produkt-pallette, hvor vi tidligere har måttet sige nej til opgaver, fordi vi ikke havde kapacitet til at løse dem."
God kemi
Hvordan passer finsk og dansk virksomhedskultur sammen?
"Der er rigtigt god kemi. Det har vi alle lagt vægt på, da det er den samme ledelse, der skal arbejde sammen om at udvikle et stort it-hus. Derfor har kemien mellem os spillet en vigtig rolle. Der er et godt match mellem os aldersmæssigt og ambitionsmæssigt. Vi står det samme sted i livet, kan man sige."
Fra Finland udtaler Sami Ensio, som er grundlægger og CEO i Innofactor, at han ser den danske virksomhed et perfect match for Innofactors forretningsaktiviteter.
"Sammen vil vi være i stand til at servicere vores internationale kunder hurtigere og bredere, ligesom vi vil arbejde på at udvide kundegrundlaget. Udvidelsen af vores løsningstilbud i de nordiske lande vil forbedre vores konkurrencedygtighed og støtte vores strategi for international vækst," mener Sami Ensio.