Læs også:
Her er resultatet af Microsofts milliardkøb af Skype
En stor del af de mange millioner webbrugere, der anvender Skype, kan nu se frem til at møde ikke kun venner, men også reklamer på den populære tjeneste.
I et blogindlæg meddeler Skype, at man nu vil lancere såkaldte samtale-reklamer.
"Disse vil optræde i opkaldsvinduet hos de brugere, som ikke har Skype Credit eller abonnementer, når de foretager 1:1 Skype-to-Skype audio-kald med Skype til Windows."
Det vil altså sige, at de brugere, der allerede har sat penge ind på ind Skype-konto, tilsyneladende ikke vil blive mødt af reklamer, mens gratis-brugerne vil.
"Mens man er på et 1:1 audio-kald, vil brugere se indhold, der kan sætte gang i nye, relevante samtale-emner for Skype-brugere og fremhæve unikke og lokale brand-oplevelser," skriver Skype.
"Du skal opfatte samtale-reklamer som en måde, Skype kan generere sjov interaktivitet mellem dine cirkler af venner og familie og de brands, du interesserer dig for."
Indtil videre vil Skype-reklamerne blive indført på 55 forskellige markeder, skriver Skype.
Microsoft meddelte 10. maj sidste år, at man havde indgået en aftale med Skype om at købe det dansk-stiftede selskab for hele 44 milliarder kroner. Købet blev endeligt godkendt i oktober.
Hvilken indflydelse det siden har haft på Skype-tjenesterne, kan du læse mere om her.
Læs også: