Artikel top billede

Derfor vil Apples iTV revolutionere hele tv-branchen

Tv-apps vil vende op og ned på tv-branchen, på samme måde som Apple vendte op og ned på musikbranchen.

Computerworld News Service: Apples kommende fjernsynsapparat, iTV, vil fuldstændigt revolutionere markedet for kabel-tv og tv-reklamer ved hjælp af tv-apps.

Disse apps vil vende op og ned på tv-branchen, i lige så høj grad som Apple vendte op og ned på musikbranchen, lyder det fra analytikeren Matt Chessen på investorwebsitet Seeking Alpha.

Kabeludbyderne vil være de store tabere i denne revolution.

"Det lykkedes dem ikke at innovere og det kommer de til at føle konsekvensen af," skriver Chessen.

Misset den store chance

Han argumenterer for, at kabelselskaberne er gået glip af en stor mulighed ved at insistere på, at kunderne abonnerer på samlede kanalpakker.

Kunderne bør i stedet få mulighed for at abonnere på individuelle kanaler eller endda købe adgang til individuelle tv-programmer, hvis det er det, de ønsker, foreslår han.

Og det kan de ifølge Chessen blive i stand til ved hjælp af tv-apps, der er tilgængelige via Apple.

"Det kommende fjernsyn fra Apple vil gøre det muligt for indholdsproducenterne at udvikle apps til distribution af indhold," vurderer han.

En bruger, som gerne vil se et specifikt tv-program, kan downloade en app og tilmelde sig et abonnement, hvilket fjerner behovet for kabelselskabet som mellemmand.

"Hele omsætningen flyttes fra kabelselskabet til indholdsleverandøren og Apple, mens kabelselskabet reduceres til udbyder af bredbånd til indhold, der leveres via apps over internettet," skriver Chessen.

Salg af tv-apps vil ifølge Chessen også gøre det muligt for indholdsleverandørerne at segmentere deres kunder mere effektivt og generere omsætning fra kunder, der kun i ny og næ vil se et tv-program, men som ikke ønsker at abonnere på en hel kanalpakke.

Apples tv-apps vil ifølge Chessen "revolutionere reklamering på tv." Apple vil kunne levere personligt tilpassede reklamer baseret på profiler af de individuelle brugere.

Apple kan på denne måde ende med at kontrollere en stor del af tv-reklamemarkedet, vurderer Chessen.

Læs også:

Derfor vil Apple snart falde fra verdens tinder.

Apple-fabrik gør sig klar til Apples nye fjernsyn - iTV.

iPad 3: Derfor gider Apple ikke være innovativ.

Oversat af Thomas Bøndergaard




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan bruger du aktivt AI til at styrke din cybersikkerhedsindsats

Kan AI styrke din cybersikkerhed og forebygge f.eks. ransomwareangreb? Ja – og endda særdeles effektivt! På denne konference kan du blive klogere på, hvordan du i praksis anvender AI til at styrke dit sikkerhedsniveau – og gøre cyberbeskyttelsen mere fleksibel.

27. november 2024 | Læs mere


Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere