Artikel top billede

Derfor vil Apples iTV revolutionere hele tv-branchen

Tv-apps vil vende op og ned på tv-branchen, på samme måde som Apple vendte op og ned på musikbranchen.

Computerworld News Service: Apples kommende fjernsynsapparat, iTV, vil fuldstændigt revolutionere markedet for kabel-tv og tv-reklamer ved hjælp af tv-apps.

Disse apps vil vende op og ned på tv-branchen, i lige så høj grad som Apple vendte op og ned på musikbranchen, lyder det fra analytikeren Matt Chessen på investorwebsitet Seeking Alpha.

Kabeludbyderne vil være de store tabere i denne revolution.

"Det lykkedes dem ikke at innovere og det kommer de til at føle konsekvensen af," skriver Chessen.

Misset den store chance

Han argumenterer for, at kabelselskaberne er gået glip af en stor mulighed ved at insistere på, at kunderne abonnerer på samlede kanalpakker.

Kunderne bør i stedet få mulighed for at abonnere på individuelle kanaler eller endda købe adgang til individuelle tv-programmer, hvis det er det, de ønsker, foreslår han.

Og det kan de ifølge Chessen blive i stand til ved hjælp af tv-apps, der er tilgængelige via Apple.

"Det kommende fjernsyn fra Apple vil gøre det muligt for indholdsproducenterne at udvikle apps til distribution af indhold," vurderer han.

En bruger, som gerne vil se et specifikt tv-program, kan downloade en app og tilmelde sig et abonnement, hvilket fjerner behovet for kabelselskabet som mellemmand.

"Hele omsætningen flyttes fra kabelselskabet til indholdsleverandøren og Apple, mens kabelselskabet reduceres til udbyder af bredbånd til indhold, der leveres via apps over internettet," skriver Chessen.

Salg af tv-apps vil ifølge Chessen også gøre det muligt for indholdsleverandørerne at segmentere deres kunder mere effektivt og generere omsætning fra kunder, der kun i ny og næ vil se et tv-program, men som ikke ønsker at abonnere på en hel kanalpakke.

Apples tv-apps vil ifølge Chessen "revolutionere reklamering på tv." Apple vil kunne levere personligt tilpassede reklamer baseret på profiler af de individuelle brugere.

Apple kan på denne måde ende med at kontrollere en stor del af tv-reklamemarkedet, vurderer Chessen.

Læs også:

Derfor vil Apple snart falde fra verdens tinder.

Apple-fabrik gør sig klar til Apples nye fjernsyn - iTV.

iPad 3: Derfor gider Apple ikke være innovativ.

Oversat af Thomas Bøndergaard




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Få indblik i, hvordan du planlægger, designer og drifter dit datacenter, så det kan følge med virksomhedens vækst, støtter bæredygtighedsindsatsen og lever op til krav om effektiv datahåndtering.

25. februar 2025 | Læs mere


Identity Festival 2025

Er du klar til en dag, der udfordrer din forståelse af, hvad Identity & Access Management (IAM) kan gøre for din organisation? En dag fyldt med indsigt, inspiration og løsninger, der sætter kursen for, hvordan vi arbejder med IAM i de kommende år.

05. marts 2025 | Læs mere


Tech Transformation Trends 2025

Tech Transformation Trends er konferencen, hvor vi sætter fokus på de helt store Danske virksomheders digitale transformationer og måden de driver virksomhed på. Dagen byder på cases og vidensdeling, der vil give inspiration som kan være med til at løfte din strategi og navigere i fremtidens digitale landskab.

06. marts 2025 | Læs mere






White paper
Sådan: Opgradér din printerløsning uden store investeringer