Læs også:
Dansk bredbåndsfirma lukker og slukker
Fyret Skyline-direktør tavs efter kæmpe konkurs
Ekspert om bredbåndskonkurs: Derfor gik det galt
På Fanø finder en Skyline-kunde sig en smule glemt.
I hvert fald fortæller Niels Oesten, at han intet har hørt fra Skyline i kølvandet på den store konkurs, der ramte selskabet for nylig.
"Da jeg indtil nu har fået IP-telefoni gennem det afdøde Skyline, er jeg noget forbavset over, at der kun i forbindelse med konkursen har været tale om mobilkunder."
"Jeg kan da ikke være den eneste, der er i den situation. Foreligger der slet ikke noget om, hvilken skæbne, der måtte kunne overgå mig?," spørger Fanø-beboeren.
Niels Oesten er webmaster på portalen om Sønderho med 340 helårsbeboere og har desuden en fortid som svagstrømsingeniør.
Privat blev Niels Oesten først kunde hos Telsome, der siden blev overtaget af Skyline. I dag har Niels Oesten end ikke adgang til at se sit forbrug på to telefonnumre.
Intet hørt
Især undrer han sig over, at han intet har hørt fra selskabet.
Du har ikke modtaget mail eller brev efter konkursen?
"Jeg har absolut intet hørt fra de involverede parter," udtaler Niels Oesten, der ikke synes at de meldinger, der findes på skyline.dk, svarer på, hvordan hans IP-skæbne reelt ender.
Eksempelvis står, at IP-kunder er uberørt af konkursen, men som Niels Oesten noterer sig, så har han ikke adgang til mitskyline.dk, hvor han kan følge med i blandt andet sit forbrug.
"Så helt uberørt er jeg ikke," fortæller han.
Ifølge Elro, der ejer Skyline, er der blevet brugt op imod halvanden milliard kroner på at opbygge det netværk, som selskabet brugte.
Det er efter gentagne henvendelser ikke lykkes Computerworld at få en kommentar fra Skyline.
Læs også:
Dansk bredbåndsfirma lukker og slukker