Læs også 3's svar: Mobilselskab efter klager: Synes ikke vi får mange.
I forhold til selskabets størrelse og antal kunder er mobilselskabet 3 topscorer på listen over teleselskaber, som kunderne klager over hos Teleankenævnet.
Selskabets kunder får også mere ret i deres klager end for eksempel TDCs kunder - relativt set.
Det viser Teleankenævnets nyeste opgørelse.
Ud af det samlede antal mobil-klagesager behandlet af ankenævnet i 2011 var mere end hver fjerde sag fra en 3-kunde.
Selskabets markedsandel på mobilmarkedet er ellers kun på 8,7 procent, fremgår det af ankenævnets tal.
Til sammenligning havde TDC med 75 sager kun lidt flere mobilklagesager end 3's ialt 61 sager, men en langt større markedsandel.
De to andre store teleselskaber på markedet lå langt lavere end både TDC og 3: Telia havde 29 klagesager og Telenor 24 klagesager.
Ud over den relative mængde skiller 3 sig også ud ved at helt eller delvist at tabe lidt flere klagesager end de fleste andre teleselskaber på mobilområdet.
I 10 tilfælde fik klagerne delvist medhold, mens de i fire sager fik fuldt medhold i klagen over 3.
34 af klagere fik slet ikke medhold, mens ni indgik forlig.
Til sammenligning endte kun 20 af TDC's i alt 165 klagesager med, at klageren fik helt eller delvist medhold.
Læs også 3's svar: Mobilselskab efter klager: Synes ikke vi får mange.