Når Facebook i løbet af dette forår går på børsen, vil det gøre virksomhedens blot 27-årige stifter, Mark Zuckerberg, til en ufattelig velhavende mand.
Ifølge den amerikanske avis Wall Street Journal vil børsintroduktionen betyde, at Zuckerbergs aktieandel i Facebook bliver mere end 150 milliarder danske kroner værd, hvilket vil sende ham ind på finanstidsskriftet Forbes top-10 over klodens rigeste folk.
En enorm succes, der er skabt på blot otte år. Men hvad kan vi andre lære af, hvordan Mark Zuckerberg har skabt sin eksplosive succeshistorie?
Det spørgsmål har vi stillet til den danske iværksætter og investor Nikolaj Nyholm, der selv har mødt Mark Zuckerberg ved flere lejligheder.
Han mødte første gang Zuckerberg til Word Economic Forum i Davos i 2008, og siden har han blandt haft en række møder med ham i Facebook-hovedkvarteret.
Ligger ikke under for andre
Ifølge Nyholm er det mest bemærkelsesværdige ved Mark Zuckerbergs succes, at han arbejder ekstremt fokuseret og målrettet.
"Mark Zuckerberg har nogle meget håndfaste principper, som han arbejder efter. Det afspejler sig helt ned i den måde, som han går klædt på," siger Nikolaj Nyholm.
Her henviser han til Zuckerbergs velkendte uniform, der består af en hættetrøje og et par blå Adidas badetøfler.
En uniform, som han også har været iklædt, de gange hvor Nyholm selv har mødt Facebook-stifteren.
"Nu skal man selvfølgelig passe på med at lægge for meget i den slags. Men det er et statement om, at han ikke ligger under for andre," siger han.
Han tilføjer, at hans egen erfaring desuden er, at Zuckerberg kan være meget anonym - grænsende til det sky - i større forsamlinger, mens han til gengæld er helt ekstremt fokuseret og tilstedeværende, når han deltager i møder med færre deltagere.
Ingen ekstravagante vaner
Dyrt mærkevare-tøj, store huse og enorme lystyachter kendetegner ofte en milliardær-tilværelse.
Eksempelvis er mange-milliardæren og stifteren af it-virksomheden Oracle, Larry Ellison, kendt for sin ekstravagante samling af luksusvillaer, mens en anden af Facebooks medstiftere, Sean Parker, er berømt for sin jetsettilværelse, hvor han rask væk holder fester til flere millioner kroner.
Men den livsstil står i stærk kontrast til, hvordan Zuckerberg lever. Han bor i en relativ ydmyg villa i Silicon Valley-byen Palo Alto, hvor Facebook også har haft sit hovedkvarter, og han kører hverken rundt i en Porsche eller Lamborghini, men en såkaldt Acura TSX, der i Danmark er bedre kendt som en Honda Accord.
Derfor skal du holde igen med de store visioner
Og da Nikolaj Nyholm mødte ham for et par år siden over en kop kaffe på en café på hovedgaden i Palo Alto, kom Zuckerberg slentrende ned ad gaden i sine badetøfler.
Men Zuckerberg lader sig ikke distrahere af penge og dyre vaner. I stedet har han hele tiden sit fokus rettet mod, hvad der sker hjemme i Facebooks hovedkvarter.
Bevar fokus - fortsæt arbejdet
Det eksemplificeres måske bedst ved, at han samme dag som Facebook offentliggjorde sine børsplaner lagde et billede af sit skrivebord op på sin Facebook-profil.
På skrivebordet ligger der en planche med teksten: "Stay Focused & Keep Shipping."
Eller på dansk: "Bevar fokus og fortsæt arbejdet. "
Og det er netop, hvad Mark Zuckerberg, har gjort, mener Nyholm.
Glem de store visioner
Som investor, der ofte skyder penge i nystartede internet-virksomheder, møder han tit unge iværksættere, der har gode ideer og store visioner, men som ikke har et begreb om, hvordan de når i mål med de store visioner.
Men ifølge Nyholm har Zuckerberg gjort det modsatte. Han er startet med en relativ simpel idé, som han skridt for skridt har skaleret helt ud i yderste potens.
Ideen har været at skabe en kommunikationsplatform.
Men i stedet for at plastre siden til med funktioner fra starten af har Facebook langsomt tilføjet flere og flere funktioner, i takt med at virksomheden kan se, at de virker.
"Derfor er mit råd til mange unge iværksættere: Afprøv dine ideer og se, om det virker. Det kan ofte gøres med meget få omkostninger, og viser det sig at virke, kan du måske senere drive det til en større vision," siger han.
Indfør kun ting, der virker
Og en af de ting, der kendtegner Facebook, er netop, at virksomheden kun tilføjer ideer, hvis virksomheden føler sig overbevist om, at de virker.
Eksempelvis kørte Facebook i starten helt uden annoncer.
Først da det nuværende annonce-format med de mange små målrettede annoncer blev udviklet, begyndte Facebook for alvor at score annonce-kroner.
"Og jeg ved, at alle de annonce-formater, som du ser på Facebook i dag, har været testet ekstremt nøje på en mindre gruppe brugere, før de er blevet rullet ud," siger Nikolaj Nyholm.
Han kan samtidig fortælle, at han også selv har oplevet, hvor meget Facebook læner sig op af data fra brugerne, før der bliver indført nye funktioner.
Nyholm firmas Polar Rose, der i 2010 blev solgt til Apple, var specialister i digital ansigtgenkendelse. En funktion som Facebook var interesseret i at indføre, så brugerne ikke længere behøver selv at tagge sine venner i billederne, men i stedet få det gjort automatisk ved hjælp af Polar Roses software.
"Zuckerberg var vild med ideen, fordi det vil gøre det lettere for brugerne. Men han kunne ikke forsvare at indføre funktionen, for efter at have nærstuderet Facebooks data kunne han se, hvor værdifuld en aktivitet det er, når brugerne selv klikker sig ind og tagger deres venner," siger han.
Læs også: