Artikel top billede

Foto: Povl Rasmussen. (Foto: Povl D. Rasmussen)

Sådan vil TDC løse problemet med sure SKI-kunder

Se hvordan TDC vil håndtere kritikken fra SKI-kunder, der er sure over, at TDC sætter datahastigheden ned.

Læs også:

Tele-rådgiver om boil-brok: Hvad har TDC gang i?.

Lav hastighed: DTU-chef føler sig "røvrendt" af TDC.

Efter mobil-ballade: DTU overvejer helt at droppe SKI

Flere offentlige kunder er blevet sure over, at TDC i forbindelse med en ny SKI-aftale har nedsat datahastigheden.

Kunderne følger simpelthen ikke, at de er blevet ordentligt informeret.

En telefoni-chef fra DTU følger sig direkte "røvrendt".

Hos TDC beklager man, at kunderne oplever, at de har fået dårlig rådgivning.

Underdirektør Kathrine Forsberg fra TDC Erhverv understreger dog, at TDC har indgået en aftale med SKI, "som vi lever fuldt op til".

"Vi har leveret alle de oplysninger, som SKI bad om," siger hun.

Samtidig slår hun fast, at SKI-aftalen for kunderne er virkelig god sammenlignet med markedet.

"Det er en super aftale. Og det er det, der står tilbage."

"Når det er sagt, så vil vi se på vores kunderådgivning," fortæller dog også.

"For når kunderne føler, at den ikke har været i orden, så skal vi gøre det bedre," lover Kathrine Forsberg.

SKI: Uhensigtsmæssig produktudvikling 
Hos SKI, der altså står bag aftalen, fortæller kunde- og kommunikationsdirektør Jan Michelsen, at indkøbscentralen løbende har været i dialog med TDC, efter den blev gjort opmærksom på, at TDC har meddelt en mindre kreds af SKI-kunder, at datahastigheden på deres mobilabonnement bliver nedsat.

"Vi oplever TDC's nedsættelse af datahastigheden som en uhensigtsmæssig form for "produktudvikling", hvilket vi også har gjort TDC opmærksom på gentagne gange."

"Juridisk er der dog intet til hinder for, at TDC vælger at nedsætte hastigheden," udtaler Jan Michelsen og i samme omgang.

Han henviser til, at SKI's mål med aftalen er, at sikre at alle SKI's kunder kan få et billigt mobilabonnement med tilhørende datakommunikation, uanset hvor i landet de befinder sig.

"Det, mener vi også, er lykkedes. Men det er da ærgerligt, at TDC vælger at nedsætte datahastigheden," udtaler Jan Michelsen.

Desuden henviser han til, at de faktiske opnåede mobiltrafikdatahastigheder i høj grad afhænger af leverandørernes dækning i et bestemt område, og at SKI derfor valgte ikke at sætte krav her, da det ville have betydet, at leverandørerne ikke ville kunne tilbyde et produkt til alle SKI's kunder.

Men også SKI-direktøren peger på, at det i sidste ende faktisk er en god aftale for kunderne. 

"Det er dog værd at bemærke, at selv med TDC's tillægspris for at opnå højere hastighed, så er der stadig tale om en meget favorabel aftale," slutter Jan Michelsen.

Læs også:

Tele-rådgiver om boil-brok: Hvad har TDC gang i?.

Lav hastighed: DTU-chef føler sig "røvrendt" af TDC.

Efter mobil-ballade: DTU overvejer helt at droppe SKI




IT-JOB

MAN Energy Solutions

Development Tools Specialist

Netcompany A/S

Test Consultant

Sparekassen Danmark

BI-udvikler
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Få indblik i, hvordan du planlægger, designer og drifter dit datacenter, så det kan følge med virksomhedens vækst, støtter bæredygtighedsindsatsen og lever op til krav om effektiv datahåndtering.

25. februar 2025 | Læs mere


Computerworld Cyber Briefing

Én gang om måneden leverer Computerworld Event et 30 minutters Cyber Briefing, hvor du får overblik over de mest aktuelle angreb, største trusler og tendenser samt giver dig gode råd, der kan implementeres direkte i din it-sikkerhedsafdeling.

03. marts 2025 | Læs mere


Identity Festival 2025

Er du klar til en dag, der udfordrer din forståelse af, hvad Identity & Access Management (IAM) kan gøre for din organisation? En dag fyldt med indsigt, inspiration og løsninger, der sætter kursen for, hvordan vi arbejder med IAM i de kommende år.

05. marts 2025 | Læs mere