Læs også: Lav hastighed: DTU-chef føler sig "røvrendt" af TDC
Hos DTU har man siden midt i januar haft problemer med mobilerne efter at være overgået til en ny SKI-aftale, fordi TDC har sat hastigheden ned.
Det har fået telefonichef, John Lauersen, hos Universitetet til at rase over TDC.
Men John Laursens kritik rammer ikke kun TDC. For han savner i den grad, at SKI går ind i sagen.
"Jeg har holdt mange møder derinde og de har en tendens til at krybe udenom problemer," siger han.
Overvejer helt at droppe SKI
Generelt er John Lauersen skuffet over SKI´s manglende handlinger, når der er optakt til konflikter.
"Så vi overvejer helt at droppe SKI," siger han.
I den konkrete sag mener han, at SKI så afgjort burde gå hårdt til TDC.
"Og det skal ikke være over en frokost," siger han.
SKI undrer sig over TDC-begrundelse
Hos SKI oplyser man, at TDC har meddelt en mindre kreds af SKI-kunder, at datahastigheden på deres mobilabonnementer ændres til en hastighed, der er "noget lavere end i dag".
SKI har efterfølgende været i dialog med TDC.
"TDC har oplyst til SKI, at en udsendt mail om hastighedsnedsættelse var behæftet med fejl, hvorfor TDC nu præciserer indholdet af mailen."
"Der er dog ikke noget juridisk til hinder for, at TDC fastholder, at de sænker datahastigheden på produktet, sådan som for eksempel DTU har oplevet."
"Jeg kan dog undre mig over, at TDC i begrundelsen for at nedsætte datahastigheden henviste til en "produktudvikling"," udtalerr SKI's kunde- og kommunikationsdirektør Jan Michelsen.
Han tilføjer, at SKI's mål med aftalen var, at sikre at alle SKI's kunder kan få et billigt mobilabonnement med tilhørende datakommunikation, uanset hvor i landet de befinder sig.
"Det, mener vi, er lykkedes. Men da faktiske opnåede mobiltrafikdatahastigheder i høj grad afhænger af leverandørernes dækning i et bestemt område, valgte vi ikke at sætte krav her, da det ville have betydet, at leverandørerne ikke ville kunne tilbyde et produkt til alle SKI's kunder," forklarer SKI-direktøren.