Servicegruppen har netop offentliggjort købet af den danske afdeling af Toshiba TEC, som er det Toshiba-datterselskab, der tager sig af producentens print- og dokumenthåndteringsløsninger.
»Vi har været i markedet for service i bred forstand i mange år, og det er blevet mere og mere normalt, at alt bliver leveret som service, altså at man køber efter forbrug. Med købet bliver vi endnu bedre til at kunne levere nogle færdige dokumentløsninger,« fortæller Servicegruppens direktør Preben Duus Jørgensen og tilføjer, at Servicegruppen bygger løsningen med både hard- og software, som så kan blive en del af det samlede datacenter hos kunden.
Løsningerne skal sælges via forhandlere, som Servicegruppen nu så småt er gået på jagt efter.
»Det er få, udvalgte forhandlere, vi kigger efter, og det er hovedsageligt i de områder, der er tyndt besat i forhold til konceptet, for eksempel Jylland og Storkøbenhavn.«
Ud af de 15 Toshiba TEC-medarbejdere fortsætter ni-ti stykker i Servicegruppen, mens resten er blevet opsagt. De opsagte medarbejdere er ifølge Preben Duus Jørgensen administrative medarbejdere, hvis funktioner allerede varetages i Servicegruppen.