Artikel top billede

Ny kritik af Elgiganten for mudret prispolitik

Efter fornyet kritik af Elgigantens prispolitik forsøger direktør Jesper Boysen nu at forklare logikken bag. - Elgiganten giver ikke prisgaranti og matcher kun priser fra firmaer, Elgiganten selv definerer som konkurrenter.

For nylig blev Elgiganten beskyldt for at operere med forskellige priser i sine fysiske butikker, alt efter om kunden kender til den billigere pris i kædens onlinebutik. Det vakte vrede og krav om ændrede regler helt ind på Christiansborg.

Nu kritiseres den fremstormende kæde igen for at have en mudret prispolitik.

Denne gang kommer kritikken fra en slutkunde, der købte en Ipad 2 i Elgiganten i Randers. Det skriver Ekstra Bladet.

Kunden fik i forbindelse med købet at vide, at hvis han kunne finde Ipad'en andre steder til en billigere pris inden for 14 dage, kunne han få differencen udbetalt.

Men da kunden finder varen billigere på hjemmesiden Ellos.dk, vil Elgiganten alligevel ikke udbetale differencen. Efter at være blevet sendt rundt i Elgigantens organisation med forskellige svar, lyder svaret fra Elgiganten til sidst, at Ellos.dk ikke er en hjemmeside, der gives prisgaranti mod.

»Hvad fanden er prisgarantien egentlig så værd?,« som kunder spørger.

Ekstra Bladet har i den forbindelse fået Elgigantens direktør Jesper Boysen til at forklare kædens prispolitik. Kort fortalt forklarer han, at Elgiganten kun matcher priser fra de virksomheder, som Elgiganten selv har defineret som konkurrenter.

»Elgiganten har to salgskanaler, varehusene og vores webside. Vores varehuse har til opgave at være billigst i eget lokalområde, og vi har klart definerede fysiske konkurrenter, som vi dagligt besøger og sikrer, at vi er billigst i prissammenligning,« forklarer Jesper Boysen.

»På vores webside er vores konkurrenter anderledes. Der er rigtig mange aktører, og vi har derfor valgt dem, som vi betragter som konkurrenter, og fravalgt andre, der eksempelvis kun har små varepartier, kan have eksempelvis engelsk strømforsyning eller lange leveringstider.«

»Da konkurrencen er meget forskellig mellem internet og fysiske varehuse, kan prisen derfor også variere. Derfor har Elgiganten ikke i de sidste 5 år haft prisgaranti. Vi har en intern aftale om altid at matche prisen fra vores egen webside i varehusene, hvis kunden har set prisen, og det er vores kunder rigtig glade for,« sigen Boysen til Ekstra Bladet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Identity Festival 2025

Er du klar til en dag, der udfordrer din forståelse af, hvad Identity & Access Management (IAM) kan gøre for din organisation? En dag fyldt med indsigt, inspiration og løsninger, der sætter kursen for, hvordan vi arbejder med IAM i de kommende år.

05. marts 2025 | Læs mere


Tech Transformation Trends 2025

Tech Transformation Trends er konferencen, hvor vi sætter fokus på de helt store Danske virksomheders digitale transformationer og måden de driver virksomhed på. Dagen byder på cases og vidensdeling, der vil give inspiration som kan være med til at løfte din strategi og navigere i fremtidens digitale landskab.

06. marts 2025 | Læs mere


Få fuldt udbytte af din Microsoft Dynamics 365 FO løsning

Få inspiration fra to spændende cases og viden om de tendenser, der giver dig helt nye muligheder for at optimere forretningen med Dynamics 365 FO.

13. marts 2025 | Læs mere