Ligesom Mark Hurd var et stort navn blandt amerikanske HP-forhandlere, er Mark Hurd nu blevet det for Oracles hardware-kanal, hvis man skal tro amerikanske CRN. Det er lykkedes Hurd at få Oracles kanalstrategi på skinner. Og få partnerne med på vognen.
Det skriver amerikanske CRN i forbindelse med at de kårer Mark Hurd, som "Top Channel Advocate" for 2011.
Amerikanske CRN citerer i den forbindelse en række forhandlere, der kom med til Oracle i forbindelse med Oracles køb af SUN, for at de er meget tilfredse med at Hurd har fået sat fokus på kanalen.
Også Oracles partnerchef Judson Althoff indrømmer overfor amerikanske CRN, at Mark Hurd har iværksat noget, der ligner en kanal-revolution hos Oracle.
"Vi har sandsynligvis haft flere opkald til partnere fra Oracles topledelse i de sidste fem kvartaler, hvor Mark Hurd har været hos Oracle, end i samtlige 12 år jeg har været hos Oracle, siger Althoff til CRN.
Forhandlere fortæller til amerikanske CRN, at Mark Hurd er på vej til at ekspandere Oracles dækning af markedet med 25 procent. Og de forhandlerne, som amerikanske CRN har talt med, der ellers for bare ni måneder siden - i marts måned - krævede forandringer fra Oracle, er begejstrede for Oracles nye kurs.
"Der et langt bedre muligheder for os nu, end dengang vi var hos det gamle Sun. Der havde vi grænser for væksten," siger Mardi Norman, direktør for californiske Dynamic Systems, til CRN i USA.
Også CRNs klummeskribent Steve Burke hylder Mark Hurd, for hans måde at lave forretning på den rigtige måde.
"Han gjorde det hos NCR og han gjorde det hos HP. Nu gør han det hos Oracle," skriver Steve Burke i sin klumme.