CSC-konflikt giver Tryg-kunder længere betalingsfrist

Men vi går ikke glip af de store beløb, siger selskabet.

Takket været den igangværende konflikt mellem Prosa og CSC har kunder hos CSC i forskelligt omfang haft problemer med driften af deres it-systemer.

Hos Tryg har problemerne betydet, at forsikringsselskabets kunder nu får ekstra tid til at betale for deres forsikringsydelser.

Udsendelse af rykkerbreve til Tryg-kunder, der er bagud med betalingerne, er en af de kørsler, som er blevet forsinket på CSC på grund af den igangværende konflikt.

På grund af de manglende rykkere har Tryg besluttet, at de pågældende kunder skal have forlænget betalingsfristen.

Den ekstra frist er i første omgang givet til omkring 10.000 kunder. Typisk er fristen forlænget mellem en og tre uger, forklarer kommunikationchef i Tryg Danmark, Gerhard Dall.

Han afviser overfor ComON, at de forlængede betalingsfrister får nogen væsentlig indflydelse på selskabets økonomi.

”Hvis det havde ændret forventningerne til selskabets økonomiske formåen skulle vi jo have udsendt en fondsbørsmelding, og det har vi ikke gjort. Tryg i Norden har cirka 2,3 millioner kunder og godt en million i Danmark. De økonomiske konsekvenser af at udstrække betalingsfristen for de cirka 10.000 kunder, der har modtaget forsinkede rykkerskrivelser, er meget små,” siger han.

Tryg har for få uger siden underskrevet en ny kontrakt om it-drift med CSC.

Mere om samme emne

Netcompany A/S

Test Consultant

Nordjylland

Netcompany A/S

Erfaren databasespecialist

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

Christian Kamper Garst

Enterprise Rent-A-Car