Takket været den igangværende konflikt mellem Prosa og CSC har kunder hos CSC i forskelligt omfang haft problemer med driften af deres it-systemer.
Hos Tryg har problemerne betydet, at forsikringsselskabets kunder nu får ekstra tid til at betale for deres forsikringsydelser.
Udsendelse af rykkerbreve til Tryg-kunder, der er bagud med betalingerne, er en af de kørsler, som er blevet forsinket på CSC på grund af den igangværende konflikt.
På grund af de manglende rykkere har Tryg besluttet, at de pågældende kunder skal have forlænget betalingsfristen.
Den ekstra frist er i første omgang givet til omkring 10.000 kunder. Typisk er fristen forlænget mellem en og tre uger, forklarer kommunikationchef i Tryg Danmark, Gerhard Dall.
Han afviser overfor ComON, at de forlængede betalingsfrister får nogen væsentlig indflydelse på selskabets økonomi.
”Hvis det havde ændret forventningerne til selskabets økonomiske formåen skulle vi jo have udsendt en fondsbørsmelding, og det har vi ikke gjort. Tryg i Norden har cirka 2,3 millioner kunder og godt en million i Danmark. De økonomiske konsekvenser af at udstrække betalingsfristen for de cirka 10.000 kunder, der har modtaget forsinkede rykkerskrivelser, er meget små,” siger han.
Tryg har for få uger siden underskrevet en ny kontrakt om it-drift med CSC.