Læs også: Direktør efter bøde: Telebranchen har et problem
En mangelfuld oplysning på firmaets hjemmeside koster nu mobilselskabet Onfone 50.000 kroner i bøde.
Det oplyser Forbrugerombudsmanden.
"Onfone ApS blev politianmeldt, fordi virksomheden på hjemmesiden www.onfone.dk ikke havde givet tilstrækkelige prisoplysninger," skriver Forbrugerombudsmanden.
Ifølge markedsføringslovens § 13 skal den totale minimumspris fremgå af salgsmaterialet.
"Virksomheden havde på hjemmesiden ikke oplyst mindsteudgiften forbundet med at tegne et abonnement, selvom der var både en bindingsperiode på 6 måneder og et oprettelsesgebyr forbundet med at tegne to af abonnementerne," står der videre i en pressemeddelelse fra Forbrugerombudsmanden.
Sjette selskab som betaler
Forbrugerombudsmanden meldte sidste år i juni i alt otte teleselskaber til politiet, fordi de ifølge institutionen anførte forkerte eller mangelfulde oplysninger i deres salgsannoncer.
Sjette af otte firmaer
Onfone er nu det sjette af de i alt otte firmaer, som har betaler en bøde.
Forbrugerombudsmanden oplyser til Computerworld, at sager omkring selskaberne Telenor og Dansk Net endnu ikke er afsluttede.
Det er op til deres politikredse, hvornår sagen er afsluttet.
En række af selskaberne har tidligere kritiseret fremgangsmåden, som Forbrugerombudsmanden gjorde brug af.
De fandt det i nogle tilfælde for drastisk, mens andre kritiserede, hvordan teleselskaberne er blevet udstillet et efter et i pressen.